PMK
Dowództwo Brazylijskiej Marynarki Wojennej postanowiło przenieść do rezerwy okręty podwodne Timbira (S32) i Tapajó (S33) niemieckiej klasy IKL-209/1400, udostępniając je do sprzedaży zagranicznym marynarkom wojennym.
Decyzja otrzymała w pierwszej połowie sierpnia poparcie Admiralicji. Według dwóch źródeł morskich (w tym admirała rezerwowego), oczekuje się, że statki będą warte od 250 do 300 milionów dolarów każdy. Marynarki Polski i Peru są wymienione jako najprawdopodbniejsi kupcy.
7 czerwca tego roku - podczas oficjalnej wizyty prezydenta Jaira Bolsonaro w Buenos Aires - argentyński portal informacyjny Infobae poinformował, że argentyńscy admirałowie negocjują również z brazylijską marynarką wojenną (MB) w celu nabycia do czterech IKL. Przedstawiciele argentyńskiej marynarki nie mają obecnie jendak minimalnej zdolności finansowej do inwestowania w biznes.
Wiadomość, że brazylijska marynarka wojenna (MB) nie zamierza dalej korzystać ze swoich obecnych pięciu okrętów podwodnych IKL-209/1400, nie jest nowa i została po raz pierwszy opublikowana w Naval Power.
Traktowano ją poufnie od końca 2017 roku, kiedy Dyrekcja Generalna Marynarki Wojennej ds. Rozwoju Jądrowego i Technologicznego nadal była kierowana przez obecnego Ministra ds. Kopalń i Energii, admirała Bento Albuquerque.
Jeśli chodzi o Polskę, kwestia komercjalizacji IKL może nabrać nowego impulsu w późniejszym półroczu, podczas wizyt państwowych, które prezydent Jair Bolsonaro podejmie w Warszawie i Budapeszcie.
Huti wrócili do ataków na żeglugę. Siły USA ponownie zneutralizowały pociski i drony bojowników
Włoska policja znalazła kokainę o wartości 27 mln dolarów ukrytą na statku
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami