Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka przekazał, że rozpoczęły się prace nad budżetem na 2025 rok. Wedle przedstawionych założeń suma przeznaczona na gospodarkę morską ma wynieść 2,1 mld zł, co oznacza znaczy wzrost względem bieżącego roku.
Jak przekazał na portalu X (dawniej Twitter) wiceminister infrastruktury, podana suma 2,1 mld zł na gospodarkę morską na 2025 rok będzie o 23,6% wyższa niż w 2024 roku. Ma to oznaczać większe wsparcie dla inwestycji morskich w kraju, co jest szczególnie istotne z powodu trwających prac modernizacyjnych portów, stoczni i dróg dojazdowych, tam samochodowych jak i kolejowych. Zyskać mają na tym zarówno duże, jak i mniejsze porty i zakłady stoczniowe.
Rekordowa kwota na gospodarkę morską. pic.twitter.com/ucmTfwtFal
— Arkadiusz Marchewka (@A_Marchewka) October 11, 2024
Wśród największych inwestycji, jakie są prowadzone lub zaplanowano, znajdują się budowa Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego w Gdyni, prace nad terminalem T3 dla Baltic Hub w Gdańsku, a także budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych