Statek należący do firmy Prysmian przystąpił do podwodnych prac mających na celu instalację łącznika między Kretą a Grecją kontynentalną.
Projekt Kreta-Attyka będzie obejmował łącznie 336 kilometrów kabli, które zostaną ułożone na maksymalnej głębokości 1200 metrów. Dzięki mocy przesyłowej 1000 MW, system kablowy HVDC ma umożliwić integrację Krety z greckim systemem przesyłu energii.
Jest to jedna z największych inwestycji energetycznych pomiędzy Kretą a Attyką. Prysmian wygrał kontrakt na budowę podwodnej infrastruktury w maju 2020 roku. Jej wartość wynosi 270 mln euro. Do jej wykonania firma przeznaczyła swój statek kablowy Leonardo da Vinci, który zalicza się do najbardziej zaawansowanych jednostek tego typu na świecie.
Prysmian wygrał w tym miesiącu również kontrakt o wartości około 150 milionów euro z greckim operatorem sieci elektrycznej Independent Power Transmission Operator (IPTO) na budowę interkonektora, czyli konstrukcji umożliwiającej przepływ prądu stałego o wysokim napięciu między sieciami elektrycznymi, który połączy wyspy: greckie Milos, Folegandros i Santorini.
We are proud to announce the commencement of the offshore installation campaign of Crete Attica project, the largest energy infrastructure under construction between the island of Crete and mainland Greece. pic.twitter.com/hObNULHun9
— Prysmian Group (@PrysmianGroup) December 7, 2022
Włoski gigant w dziedzinie okablowania złożył niedawno zamówienie w norweskiej stoczni Vard na budowę nowego,170-metrowego statku do układania kabli. Obecnie flota firmy składa się z pięciu statków tego przeznaczenia, w tym Giulio Verne, Cable Enterprise, barka do układania kabli na płytkich wodach, Ulisse, niedawne dodana do floty mała barka Barbarossa oraz nowoczesna jednostka Leonardo da Vinci.
Prysmian wygrał w tym miesiącu również kontrakt o wartości około 150 milionów euro z greckim operatorem sieci elektrycznej Independent Power Transmission Operator (IPTO) na budowę interkonektora, który połączy wyspy Milos, Folegandros i Santorini.
Włoski gigant w dziedzinie podwodnego okablowania złożył niedawno zamówienie w norweskiej stoczni Vard na budowę nowego,170-metrowego statku do układania kabli. Obecnie flota firmy składa się z pięciu statków tego przeznaczenia, w tym Giulio Verne, Cable Enterprise, Ulisse - barka do układania kabli na płytkich wodach, niedawno dodanej do floty małej barki Barbarossa oraz Leonardo da Vinci.
Spółka MidOcean Energy należąca do EIG przejmuje 20% udziałów w Peru LNG
Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2
Morskie farmy wiatrowe Bałtyk z nową identyfikacją wizualną i serwisem internetowym
Prezes Grupy Azoty zapowiada zaktualizowanie strategii w ciągu 12 miesięcy
Nexans finalizuje umowę serwisową z Equinor
Vattenfall i BASF podpisują umowę sprzedaży udziałów niemieckich morskich farm wiatrowych Nordlicht 1 i 2