Od kiedy Chiny zaczęły zmniejszać ograniczenia w podróżowaniu w związku z pandemią COVID-19, w tym kontekście załóg statków, inne kraje zaczęły zwiększać restrykcje dla podróżnych przybywających z Państwa Środka. W związku z tym Korea Południowa przywróciła swoje wymagania dotyczące testów i kwarantanny.
Przez niemal dwa lata, obowiązywały międzynarodowe przepisy, które właściwie uniemożliwiały opuszczanie statków w obawie przed roznoszeniem choroby, a także wpływały na ograniczenia w transporcie morskim. Światowa Organizacja Zdrowia i wiele krajów wyraziło zaniepokojenie podejrzeniem wzrostu liczby przypadków koronawirusa w Chinach i brakiem przejrzystych raportów odnośnie zachorowań. Od dłuższego czasu przebijają się opinie, że władze w Pekinie sztucznie zaniżały dane o zachorowaniach i zgonach, tworząc złudny obraz, iż kraj poradził sobie z pandemią w czasie, gdy w wielu krajach na świecie zbierała śmiertelne żniwo.
Ze względu na gwałtowny wzrost zakażeń COVID, załoga schodząca na ląd lub biorąca urlop w portach koreańskich ze statków, których ostatni port zawinięcia znajdował się w Chinach, musi przejść test i kwarantannę przez jeden dzień. Raport CNBC cytuje urzędników południowokoreańskiej służby zdrowia, którzy twierdzą, że aż 80% przypadków COVID wśród przybyszy pochodzi z Chin. Ponadto przedstawiciele władz przekazali, że liczba osób podróżujących stamtąd, u których test na COVID-19 był pozytywny, wzrosła blisko 14 razy od listopada do grudnia. Ma to dotyczyć nie tylko chińskich obywateli, ale wszystkich osób, które tam były, w tym osoby z Korei Południowej. Z tego powodu rząd w Seulu przywraca wymóg badań dla przyjezdnych. Obecnie oczekuje się od nich okazania negatywnych wyników testów, aby mogli wejść na pokład samolotu. Muszą też wykonać test po przylocie do kraju.
Podobne wymogi dotyczące testów dla podróżujących z Chin wprowadziły również inne kraje, w tym Japonia, Tajwan, Stany Zjednoczone i Włochy. Wymagania zostały zwiększone częściowo ze względu na święto chińskiego Nowego Roku, które historycznie i rokrocznie jest powodem wzmożenia ruchu pasażerskiego (w tym turystycznego) w Azji.
Chiny odpowiedziały krytyką krajów, które dodają ograniczenia i w odwecie zawieszają krótkoterminowe wizy turystyczne. Nazywając politykę Korei Południowej i Japonii dyskryminacyjną. Kraje te przeciwstawiły swoje wysiłki zauważając, że ich wymagania nie były oparte na narodowości, ale na miejscu z którego przyjeżdżali podróżni. Są jednak kontrowersje dotyczą faktu, że w przypadku statków wymóg testów nie dotyczy załóg pochodzących z innych krajów.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych