Mające siedzibę w Gdańsku Centrum Techniki Okrętowej S.A. poinformowało iż w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego, Rada Nadzorcza Spółki powołała z dniem 24 lutego 2025 roku Jana Dobińskiego na stanowisko Prezesa Zarządu CTO S.A. IX kadencji.
Nowo powołany Prezes Zarządu CTO S.A. jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego (Transport i Logistyka) oraz Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów (Executive Master of Business Administration). Wiedzę w obszarze biznesowym poszerzył w ramach studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości w Warszawie (Zarządzanie projektami) oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (Logistyka).
Jan Dobiński posiada szeroką wiedzę praktyczną i merytoryczną z zakresu kompleksowego zarządzania kluczowymi procesami biznesowym oraz wieloletnie doświadczenie zawodowe w organizowaniu i kierowaniu działalnością przedsiębiorstw na najwyższych szczeblach organizacyjnych.
CTO S.A. jest spółką Skarbu Państwa i podlega pod resort infrastruktury. Jest to ośrodek badawczy i projektowy, zajmujący się techniką okrętową i inżynierią środowiskową. Jego siedziba mieści się w Gdańsku.
W ramach swojej działalności zajmuje się m.in. projektowaniem stanowisk i urządzeń badawczych oraz aparatury pomiarowej. Prowadzi także działalność związaną z badaniami modelowych konstrukcji pływających, mechaniką konstrukcji, wibroakustyką, ognioodpornością, materiałoznawstwem i korozją, a takze inżynierią medyczną. Posiada doświadczenie w zakresie realizacji projektów i dostaw badań modelowych statków i innych konstrukcji morskich, tuneli aerodynamicznych, tuneli kawitacyjnych, urządzeń do badań obiektów offshore, pomostów holowniczych dla basenów modelowych w ośrodkach akademickich i naukowych i stanowisk do badań zjawisk przepływowych np. w systemach wodociągowych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych