Grupa Azoty poinformowała, że jej spółka celowa - Grupa Azoty Polyolefins oraz Orlen zawarły umowę, która ma sfinansować zakup propanu na potrzeby kompleksu Polimery Police. Firmy pracują również nad warunkami potencjalnego nabycia wszystkich lub części akcji spółki celowej przez Orlen.
Chodzi o umowę pożyczki na kwotę nie wyższą niż 28 mln dolarów. Jak wyjaśniła w poniedziałkowym komunikacie Grupa Azoty, środki mają posłużyć Grupie Azoty Polyolefins na zakup propanu, który wykorzystywany jest w Polimerach Police do produkcji propylenu. Zgodnie z komunikatem umowa określa warunki udzielenia tego finansowania oraz zasady spłaty, w tym wysokość odsetek należnych koncernowi naftowemu.
Równolegle do podpisanej umowy Grupa Azoty i Orlen "kontynuują współpracę" w celu wypracowania zasad i warunków potencjalnej transakcji nabycia wszystkich lub części akcji Grupy Azoty Polyolefins należących do Grupy Azoty lub innej formy przeprowadzenia inwestycji. Zakupu dokonać może też "inny podmiot wskazany przez Orlen".
Grupy Azoty Polyolefins odpowiada ze realizację projektu Polimery Police, czyli kompleksu chemicznego Grupy Azoty. Jest on oparty na technologii Oleflex UOP - produkcji propylenu jakości polimerowej metodą odwodornienia propanu (PDH) oraz technologii Unipol GRACE - produkcji polipropylenu. Zastosowane technologie zapewniają m.in. niskie zużycie surowców i energii. Instalacja Grupy Azoty ma produkować rocznie 437 tys. ton polipropylenu i 429 tys. ton propylenu. Budżet projektu Polimery Police to ponad 7,2 mld zł.
Kompleks Polimery Police obejmuje również Morski Terminal Gazowy - Gazoport z terminalem przeładunkowo-magazynowym, zapewniającym możliwość dostarczania drogą morską propanu i etylenu, czyli surowców niezbędnych do produkcji.
Grupa Azoty to drugi w UE producent nawozów azotowych i wieloskładnikowych. Jest jedynym producentem melaminy w Polsce. Wytwarza również takie produkty jak: poliamid, alkohole OXO, plastyfikatory czy biel tytanowa. Grupa Azoty to spółka akcyjna, w której Skarb Państwa posiada 33 proc. akcji. (PAP)
jls/ mmu/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych