Na aukcji w Gibraltarze sprzedano we wtorek superjacht "Axioma", należący wcześniej do rosyjskiego miliardera Dmitrija Pumpjańskiego, który został objęty zachodnimi sankcjami w związku z rosyjską agresją na Ukrainę - podał Reuters.
"Axioma" stał się pierwszym rosyjskim superjachtem, który został sprzedany na aukcji w Europie. Do licytacji zgłoszono łącznie 63 oferty, ale nie ujawniono jeszcze, kim jest jej zwycięzca i ile zapłacił za nowy nabytek.
Superjacht został sprzedany na aukcji przez Sąd Admiralicji Gibraltaru w systemie zamkniętych ofert, które zostały przesłane drogą elektroniczną do południa we wtorek - wyjaśnił rzecznik sądu Nigel Hollyer.
72,5-metrowy jacht poszedł pod młotek na rzecz amerykańskiego banku inwestycyjnego JP Morgan, który twierdzi, że rosyjskich oligarcha jest mu winien ponad 20 milionów dolarów. Bank oświadczył, że chce odzyskać jedynie należne mu pieniądze, natomiast pozostała część sumy ze sprzedaży jachtu zostanie zadysponowana zgodnie z decyzję sądu w Gibraltarze.
Jednostka, która posiada sześć luksusowych kabin dla gości, basen, kino 3D, siłownię, jacuzzi oraz w pełni wyposażone spa, została zatrzymana po zacumowaniu w Gibraltarze w marcu.
58-letni Pumpjański jest właścicielem i prezesem zarządu OAO TMK, producenta rur stalowych dla przemysłu naftowo-gazowego, który w swoje produkty zaopatruje również rosyjski koncern energetyczny Gazprom. Został objęty sankcjami przez Wielką Brytanię, UE i USA tuż po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.
Według rządu Wielkiej Brytanii miliarder, którego majątek szacuje się na 1,84 miliarda funtów, jest jednym z oligarchów "najbliższych Putinowi".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych