PMK
Pod wpływem narastającego kryzysu, który dotknął około 150 000 marynarzy uwięzionych na morzu i niezdolnych do opuszczenia swoich statków, międzynarodowe organy morskie opracowały zestaw protokołów mających na celu rozwiązanie tego palącego problemu.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) opublikowała protokoły w liście, w którym, między innymi, nalega się, aby profesjonalni marynarze i personel morski zostali uznani za kluczowych pracowników.
Protokoły wyszczególniają zalecenia w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa dla rządów, organów celnych, kontroli granicznych, portów morskich i sektora lotnictwa cywilnego. Rządy wzywa się do zwolnienia marynarzy i personelu morskiego z ograniczeń dotyczących podróży w celu ułatwienia ich repatriacji lub dołączenia do statków.
Władze są również wezwane do zezwolenia marynarzom i personelowi morskiemu na opuszczenie statków w porcie i tranzyt przez ich terytorium (tj. Na lotnisko) w celu zmiany załogi i repatriacji.
Organy morskie wzywają również do wdrożenia odpowiednich protokołów zatwierdzania i kontroli dla marynarzy starających się wejść na statek w celu zmiany załogi i repatriacji.
- Żegluga ma zasadnicze znaczenie dla utrzymania globalnych łańcuchów dostaw, ale obecna sytuacja jest niezrównoważona dla bezpieczeństwa i dobrobytu załogi statku oraz bezpiecznego funkcjonowania handlu morskiego… okresów służby na pokładzie statków nie można przedłużyć na czas nieokreślony ze względu na niebezpieczne skutki, jakie ma to dla dobrego samopoczucia załogi statku i, co najważniejsze, bezpiecznych operacji na statku - powiedziało IMO.
Zalecenia dotyczące rozwiązywania problemów marynarzy na morzu pojawiają się w czasie narastających obaw, że dłuższy pobyt na morzu wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne marynarzy. Istnieją również obawy, że rosnące zmęczenie może przyczynić się do obrażeń ciała lub wypadku morskiego.
Dni otwarte Politechniki Morskiej już po świętach
Litewska inicjatywa "Save the Batlic Sea" w murach Uniwersytetu Morskiego w Gdyni
2. edycja konferencji Academic Gdynia Innovation Days zakończona
Prof. Bradford Parkinson, "ojciec systemu GPS", doktorem honoris causa Uniwersytetu Morskiego w Gdyni
Oskary Ratownictwa – Gala Safe Water Angels 2024
II Konferencja Centrum Transferu Technologii UMG „Academic Gdynia Innovation Days” zapowiedziana