Ceny ropy w USA idą lekko w dół, po tygodniu zakończonym zwyżkami. Rynki obawiają się o popyt na surowiec w USA wobec znacznego wzrostu przypadków koronawirusa w wielu stanach.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na VIII, na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,63 USD, po zniżce o 0,02 proc.
Ropa Brent w dostawach na wrzesień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 43,29 USD za baryłkę, wyżej o 1,14 proc.
Niepokój na rynkach budzi rekord liczby przypadków koronawirusa w USA, który pod znakiem zapytania stawia odbicie w gospodarce i utrzymanie popytu na ropę.
W Stanach Zjednoczonych stany na Florydzie i Teksasie w sobotę zgłosiły rekordowe wzrosty przypadków koronawirusa (odpowiednio 11.445 i 8.258 przypadków).
Raport Reutersa wskazał, że tylko w pierwszych czterech dniach lipca 15 stanów zgłosiło rekordowy wzrost liczby nowych zakażeń COVID-19.
Światowa Organizacja Zdrowia podała w sobotę, że ponad 200 tys. przypadków koronawirusa zostało potwierdzonych na świecie w ciągu 24 godzin, co stanowi dzienny rekord.
„Popyt na ropę spadnie, jeśli liczba przypadków wzrośnie, ponieważ ludzie pozostaną w domu. Tempo ożywienia popytu w USA nie będzie tak duże, jak się spodziewano” - powiedział Howie Lee, ekonomista z singapurskiego banku OCBC.
Analitycy z banku ING stwierdzili, że dane dotyczące kilku miast w dotkniętych stanach nie wykazują znaczącego zmniejszenia ruchu drogowego z tygodnia na tydzień.
„W tym tygodniu dowiemy się, jaki wpływ bardziej restrykcyjne ograniczenia w kilku stanach miały na popyt na benzynę, dzięki raportowi Departamentu Energii” – podano w komentarzu ING.
Agencja Bloomberga podała, powołując się na oficjalne raporty, że w lipcu w Libii eksport ropy wyniesie 1,2 mln baryłek wobec 1,8 mln baryłek w czerwcu. (PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych