Planowane na przyszły tydzień spotkanie ministrów obrony Wielkiej Brytanii i Francji zostało odwołane w związku z niezadowoleniem Paryża po zawarciu paktu w obronnego między Wielką Brytanią, USA i Australią - podał w niedzielę wieczorem "The Guardian".
Ben Wallace oraz Florence Parly mieli odbyć dwustronne rozmowy w Londynie oraz wystąpić na dwudniowym posiedzeniu Rady Francusko-Brytyjskiej. W spotkaniu Rady, która w tym roku obchodzi swoje 50-lecie, mieli wziąć udział także szefowie sztabów obu państw. Jednak współprzewodniczący Rady, były brytyjski doradca ds. bezpieczeństwa narodowego Peter Ricketts potwierdził, że jej posiedzenie zostało przełożone na późniejszy termin.
W związku z tym, jak pisze "The Guardian", przyjazd Parly do Londynu stracił rację bytu, choć strona brytyjska miała nadzieję, że do spotkania ministrów dojdzie mimo wyrażanego przez Francję oburzenia po zawarciu paktu AUKUS.
Francja nie odwołała swojego ambasadora z Wielkiej Brytanii, tak jak zrobiła to w piątek z ambasadorami w USA i Australii, tym niemniej bardzo krytycznie wypowiadała się także na temat Wielkiej Brytanii. Jednym z głównych powodów francuskiego oburzenia jest to, że wskutek zawarcia paktu Australia zerwała podpisaną umowy na dostarczenie przez Francję okrętów podwodnych, wybierając zamiast tego technologię amerykańsko-brytyjską.
Źródło: PAP
Porównanie potencjału marynarki wojennej Chin🇨🇳 vs AUKUS (USA, Wielka Brytania, Australia) 🇺🇸🇬🇧🇦🇺👇 pic.twitter.com/Sy7OebznYR
— Łukasz Kobierski (@LukasKobierski) September 20, 2021
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych