Justyna Jarosz
Blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton, opuścił gdańską stocznię Marine Projects Ltd. na pokładzie statku Meri i niebawem wyruszy do klienta, czyli fińskiej stoczni Meyer Turku, gdzie zostanie zintegrowany z kadłubem Star of the Seas – drugiego cruisera klasy Icon zamówionego przez Royal Carribean.
Aktualnie statek stoi w Kanale Kaszubskim i czeka na lepszą pogodę, aby wypłynąć do Finlandii.
Sekcje powstawały w Gdańsku przez ostatnie 30 tygodni. Blok jest już pomalowany i trafi do klienta w wysokim stopniu wyposażenia. Jak zapewnia Przemek Kaszubowski, Dyrektor Handlowy i Zarządzania Projektami w Marine Projects, to kolejna udana współpraca z Meyer Turku.
– Współpracujemy już od kilku lat, a z grupą Meyer od ponad 20 lat – podkreśla.
Przedsiębiorstwo Royal Caribbean International zleciło stoczni Meyer Turku budowę 3 gigantycznych wycieczkowców nowej klasy Icon o tonażu 250,8 tys. GT i długości 365 m. Czyni je to większymi od dotychczasowych rekordzistów – statków klasy Oasis. Z pokładami zaprojektowanymi do zakwaterowania aż 5600 pasażerów, cruisery te gwarantują przestronność i komfort na niespotykaną dotąd skalę. Poza imponującymi rozmiarami Icony wyróżniają się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Są napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG), co wpisuje się w misję dekarbonizacji żeglugi.
Pierwszy egzemplarz, Icon of the Seas, został dostarczony zamawiającemu w listopadzie ubiegłego roku. Aktualnie trwa budowa Star of the Seas, drugiej jednostki z serii, o numerze budowy 1401, która wedle planów zostanie przekazany armatorowi w 2025 r. Ostatni, trzeci wycieczkowiec klasy Icon, którego nazwa nie jest jeszcze znana, ma z kolei trafić do Royal Carribean w 2026 r. Ceremonia cięcia blach pod jego budowę miała miejsce 12 stycznia br.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth