• <

Alfa Laval przejmuje NRG Marine, aby oferować swoim klientom innowacyjne ultradźwiękowe rozwiązania przeciwporostowe

10.02.2025 11:28 Źródło: Alfa Laval
Strona główna Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo Morskie Alfa Laval przejmuje NRG Marine, aby oferować swoim klientom innowacyjne ultradźwiękowe rozwiązania przeciwporostowe
Fot. Alfa Laval

Alfa Laval podpisała umowę przejęcia NRG Marine, wiodącego dostawcy ultradźwiękowych rozwiązań przeciwporostowych do zastosowań morskich, naftowych i gazowych oraz przemysłowych, z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Posunięcie to wpisuje się w strategię Alfa Laval, polegającą na dostarczaniu klientom rozwiązań przyjaznych dla środowiska, przyczyniających się w znacznym stopniu do poprawy wydajności operacyjnej, obniżenia kosztów i wydłużenia cyklu życia aktywów. Zamknięcie transakcji spodziewane jest w drugim kwartale 2025 roku.

Innowacyjna ultradźwiękowa technologia przeciwporostowa


Włączając najnowocześniejszą technologię ultradźwiękową NRG Marine do swojego portfolio, Alfa Laval zamierza zaoferować innowacyjne rozwiązanie przeciwporostowe o znaczących korzyściach operacyjnych i środowiskowych dla rynków morskich, naftowych i gazowych oraz innych rynków przemysłowych.

Proaktywna technologia przeciwporostowa NRG Marine wykorzystuje ultradźwiękowe mikroskopijne pęcherzyki, które implodują, tworząc mieszanie, które zakłóca środowisko powierzchniowe. To mieszanie pasywnie czyści powierzchnię, redukując zanieczyszczenia, zgorzeliny, szlam i osady na krytycznych komponentach.

W przypadku statków morskich zanieczyszczenie jest ważne nie tylko z punktu widzenia oszczędności paliwa i dekarbonizacji. Biofouling, czyli gromadzenie się organizmów na częściach statku, zwiększa ryzyko rozprzestrzeniania się gatunków inwazyjnych, prowadząc do szkód ekologicznych i ekonomicznych. Systemy przeciwporostowe mają kluczowe znaczenie dla złagodzenia tej kwestii, ograniczenia rozprzestrzeniania się gatunków inwazyjnych i ochrony ekosystemów morskich.

W sektorze naftowym i gazowym technologia ta pomaga zapobiegać i czyścić powierzchnie stacjonarne, aby uniknąć biofoulingu. Dzięki zatwierdzeniu ATEX, jest ona zgodna z wymaganymi normami bezpieczeństwa, co czyni ją niezawodną i bezpieczną.

- W wyścigu do zera netto rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną i wydajność operacyjną są ważniejsze niż kiedykolwiek - mówi Sameer Kalra, prezes działu morskiego Alfa Laval. -Włączenie ultradźwiękowej technologii przeciwporostowej do naszego portfolio jest kolejnym dodatkiem do naszego zestawu narzędzi dekarbonizacyjnych. Zajmując się krytycznym problemem biofoulingu za pomocą tej zaawansowanej techniki, umożliwimy naszym klientom osiągnięcie zarówno celów biznesowych, jak i środowiskowych - dodaje.

- Cieszymy się, że możemy połączyć siły z Alfa Laval poprzez to przejęcie, aby rozszerzyć technologię ultradźwiękową do zwalczania porastania na sektor morski, naftowy i gazowy oraz inne sektory przemysłowe - mówi Darren Rowlands, założyciel i dyrektor generalny NRG Marine. - Zaangażowanie Alfa Laval w zrównoważone rozwiązania i rozległa globalna sieć sprawiają, że jest to dla nas idealny partner. To strategiczne posunięcie zwiększy nasz zasięg rynkowy i skalowalność, czyniąc nasze rozwiązania bardziej dostępnymi dla klientów - dodaje.

Obniżone koszty i zwiększona wydajność operacyjna


Ultradźwiękowa technologia przeciwporostowa staje się obiecującą alternatywą dla innych metod, oferując znaczące korzyści w różnych branżach. Montaż systemu poprawia wydajność operacyjną zasobu, zmniejsza konserwację przy jednoczesnym obniżeniu kosztów czyszczenia i wydłuża cykl życia zasobu. Niski koszt systemu w porównaniu z wartością uzyskaną dzięki zmniejszonemu zanieczyszczeniu i ulepszonym cyklom konserwacji zapewnia atrakcyjny zwrot z inwestycji.

Dla przemysłu morskiego, oprócz powyższych zalet, utrzymanie sprzętu wolnego od organicznego wzrostu oferuje znaczne oszczędności paliwa, wspiera wysiłki na rzecz dekarbonizacji i zapewnia zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska.

System może być zainstalowany na każdym typie statku, zarówno nowym, jak i istniejącym, i nie wymaga suchego dokowania ani montażu przez kadłub, co minimalizuje czas instalacji i związane z nią koszty. Działając w sposób ciągły, nawet gdy statek jest nieruchomy, ta nieinwazyjna metoda eliminuje potrzebę stosowania agresywnych chemikaliów i częstego czyszczenia, oferując zrównoważone i opłacalne rozwiązanie do utrzymania czystości i wydajności statku.

Lepsze oceny środowiskowe


Przyjmując tę zaawansowaną technologię, właściciele statków mogą łatwo i efektywnie kosztowo poprawić oceny środowiskowe swoich statków, dostosowując się do przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Rozwiązanie to znacznie poprawia wskaźnik CII statku i inne wskaźniki środowiskowe, zapewniając bardziej zrównoważoną alternatywę dla innych metod przeciwporostowych.

Dziękujemy za wysłane grafiki.