Agencja Rozwoju Przemysłu wprowadziła właśnie nowy produkt dla sektora MŚP. To pożyczka antyinflacyjna.
Przedstawiciele polskiego przemysłu oraz innych branż zmagają się ze wzrostami cen materiałów budowlanych, a także kosztów produkcji czy transportu. Ta sytuacja generuje wiele wydatków.
W odpowiedzi na obecne warunki rynkowe przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z Pożyczki Antyinflacyjnej z gwarancją Europejskiego Funduszu Gwarancyjnego. Dzięki gwarancji EFG produkt ten wydatnie pomoże wielu firmom w odbudowie popandemicznej gospodarki.
Pożyczka antyinflacyjna to dwa warianty dostosowane do odmiennych potrzeb przedsiębiorców.
Zaletą pożyczki antyinflacyjnej jest przede wszystkim:
Przedsiębiorcy, którzy skorzystają z tego produktu, będą mogli liczyć na wiele korzyści. W tym na złagodzenie wymogu materialnego pokrycia pożyczki zabezpieczeniami, czy na możliwość karencji w spłacie kapitału.
Warto też podkreślić, że w przypadku Pożyczki Antyinflacyjnej to ARP poniesie opłatę na udzielenie gwarancji.
Dokładna kwota pożyczki będzie ustalana indywidualnie dla każdego z wnioskujących i będzie mieścić się w przedziale od 800 tys. zł do 10 mln zł. Kwota będzie wypłacana w transzach lub jednorazowo. Spłata odbywać się będzie w równych ratach kapitałowych.
Wniosek o pożyczkę może składać przedsiębiorca, który prowadzi działalność na terenie Polski powyżej 24 miesiące (zamknięty rok obrachunkowy 2019); prowadzi pełną księgowość i posiada roczne przychody na poziomie co najmniej 4 mln zł, a także zakończył 2021 rok z pozytywnymi wynikami netto i EBITDA.
Wnioski mogą składać spółki prawa handlowego lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, o ile nie prowadzą działań restrukturyzacyjnych lub nie znajdują się w sytuacji ogłaszania upadłości. Wnioskujący muszą także spełniać kryteria objęcia gwarancją portfelową Paneuropejskiego Funduszu Gwarancyjnego.
Zainteresowani mogą się kontaktować pod numerami telefonów: 885 600 156, 887 861 486, 734 214 076, 508 057 270.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych