pc
Władze Hiszpanii wydaliły z terytorium swojego kraju w 2018 roku ponad 11,3 tys. cudzoziemców. Zdecydowaną większość wśród nich stanowili nielegalni przybysze z państw afrykańskich.
Jak wynika z opublikowanego w środę raportu hiszpańskiego rzecznika praw obywatelskich, w porównaniu z poprzednim rokiem liczba wydalonych obcokrajowców wzrosła o 22 proc. Ze statystyk hiszpańskiego RPO, zbieżnych z danymi MSW w Madrycie, wynika, że liczba deportowanych z Hiszpanii cudzoziemców jest najwyższa od 2013 roku.
Wśród osób deportowanych w 2018 roku przez władze Hiszpanii dominowali obywatele państw afrykańskich, głównie Maroka, Algierii i Senegalu. Głównym powodem ich wydalenia była nieuregulowana sytuacja prawna w iberyjskim kraju.
Według raportu RPO Hiszpanii w całym 2018 roku do tego kraju napłynęła rekordowa liczba 56,1 tys. nielegalnych imigrantów. Rok wcześniej trasę z Afryki Północnej na hiszpańskie wybrzeże pokonało drogą morską 21,9 tys. osób.
Zdaniem przedstawicieli organizacji praw człowieka raport RPO nie przedstawia pełnej skali zjawiska w przypadku nieletnich imigrantów. O ile ze statystyk RPO wynika, że w 2018 roku w hiszpańskich ośrodkach dla nieletnich umieszczono 88 dzieci z państw Afryki oraz z Syrii, to w policyjnych danych mowa jest o kilku tysiącach przybyłych niezgodnie z prawem nieletnich. Wśród nich dominują Marokańczycy.
W poniedziałek hiszpańska policja poinformowała, że rozbiła grupę przestępczą przerzucającą pochodzące z Syrii i krajów Afryki dzieci do Belgii oraz Francji. Gang, którego 29 członków zostało aresztowanych, zajmował się przede wszystkim handlem ludźmi oraz wykradaniem dzieci z ośrodków opieki dla nieletnich w Hiszpanii.
W trakcie śledztwa potwierdzono, że większość dostarczanych do Strasburga i Brukseli migrantów trafiała do Hiszpanii łodziami z Maroka. Następnie z portu w Almerii grupa przestępcza wysyłała ich autobusami w głąb Europy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych