ew
Unijny komisarz do spraw gospodarczych Paolo Gentiloni powiedział w poniedziałek, że UE jest gotowa do wdrożenia wszelkich możliwych środków w celu zaradzenia wpływowi epidemii koronawirusa na gospodarkę europejską.
Gentiloni oświadczył, że UE powinna być gotowa na „skoordynowaną reakcję fiskalną”. Zaznaczył, że musiałaby być ona przeprowadzona "na czas". „Nie można jej podjąć zbyt wcześnie, nie można zbyt późno” - powiedział na konferencji prasowej w Brukseli. Nie sprecyzował jednak, o jakie działania może chodzić.
Komisarz poinformował, że jest za wcześnie, by oceniać, jaki będzie wpływ koronawirusa na unijną gospodarkę. „UE jest gotowa wykorzystać wszystkie dostępne opcje polityki, jeśli i kiedy to będzie konieczne, aby zabezpieczyć nasz wzrost przed tymi zagrożeniami” - podkreślił Gentiloni.
Powiedział jednocześnie, ze krótkoterminowy wpływ koronawirusa na gospodarkę chińską będzie prawdopodobnie znaczący.
W Unii Europejskiej stwierdzono obecnie 2,1 tys. przypadków koronawirusa w 18 państwach członkowskich, a zmarło 38 osób. ECDC (Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób) ogłosiło w poniedziałek, że poziom ryzyka wzrósł z umiarkowanego do wysokiego dla ludzi w Unii Europejskiej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych