pc
Kraj UE, który nie akceptuje relokacji migrantów, powinien być "surowo karany" - ocenił w poniedziałek nowy szef MSZ Włoch Luigi Di Maio. Tak zareagował na krytykę ze strony władz Węgier, zarzucających Rzymowi "niebezpieczne" postępowanie w sprawie migracji.
W wydanym oświadczeniu szef współrządzącego we Włoszech Ruchu Pięciu Gwiazd odniósł się do słów węgierskiego ministra spraw zagranicznych Petera Szijjarto, który w telewizji skrytykował decyzję rządu Włoch o wpuszczeniu do portu na Lampedusie statku organizacji pozarządowej Ocean Viking z 82 migrantami na pokładzie. Trafią oni na mocy porozumienia do pięciu krajów UE - do Włoch, Niemiec, Francji, Portugalii i Luksemburga. Władze Węgier nie akceptują kwot relokacji.
Według Szijjarto decyzja o przyjęciu statku jest "godna ubolewania" i "niebezpieczna", gdyż - w jego ocenie - do Europy znów będzie mogło dostać się nielegalnie wielu migrantów. "My to odrzucamy" – podkreślił Szijjarto, dodając, że Węgry nie zgodzą się na żadne kwoty i za wszelką cenę będą bronić swych granic.
W reakcji na te słowa Di Maio ocenił, że opinia wyrażona przez węgierski rząd jest przykładem "instrumentalnego wykorzystania" kwestii migracji.
"Włochy od lat żyją w kryzysie wywołanym także i przede wszystkim przez obojętność niektórych europejskich partnerów, takich jak Węgry. Łatwo zachowywać się jak suwerenista wobec granic innych krajów" - dodał szef włoskiej dyplomacji. "Ten, kto nie akceptuje kwot (migrantów), powinien zostać surowo ukarany. Włochy nie mogą i nie wezmą same na siebie problemu, który dotyczy całej UE" - podkreślił Di Maio.
W podobnie ostrym sporze z władzami Węgier, zwłaszcza z ministrem Szijjarto, był wcześniej rząd centrolewicowej włoskiej Partii Demokratycznej, która od początku września jest koalicjantem Ruchu Pięciu Gwiazd.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych