ew
Ropa na giełdzie w Nowym Jorku wprawdzie lekko drożeje, ale w tym tygodniu może zaliczyć najmocniejszy spadek notowań od niemal 2 miesięcy ze względu na nadwyżkę podaży surowca na globalnych rynkach paliw - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na październik na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 55,18 USD, po zwyżce ceny o 0,18 proc.
Ropa Brent w dostawach na listopad na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 60,41 USD za baryłkę, po wzroście notowań o 0,05 proc.
Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) ostrzegła przed nadwyżką podaży ropy na rynkach paliw, podczas gdy kraje OPEC i sojusznicy kartelu zachęcają członków do utrzymania, a nie pogłębiania cięć dostaw ropy.
IEA wskazała, że OPEC+ stoi przed poważnym wyzwaniem w 2020 roku w zarządzaniu rynkiem ropy ze względu na wzrosty produkcji surowca przez konkurentów.
"OPEC+ stoi przed wyzwaniem, ponieważ wzrost produkcji ropy - od Brazylii po Norwegię - oznacza, że w 2020 roku będzie można zaobserwować znaczny wzrost zapasów surowca i presję na ceny" - napisała IEA w swoim comiesięcznym raporcie.
W czwartek w Abu Zabi obradowali członkowie OPEC+ w sprawie paktu dotyczącego wielkości dostaw ropy. Producenci ropy nie rozmawiali na temat pogłębienia cięć dostaw ropy, ale raczej wywierali presję, aby członkowie OPEC+ stosowali obiecane obowiązujące zmniejszenie produkcji.
"Perspektywy popytu i podaży na ropę na świecie nie są różowe" - ocenia Miyoko Nakashima, starsza strateg Mizuho Securities Co.
"Na razie ropa może szukać kierunku zmian, ale jej cena w USA może spaść nawet poniżej 50 dolarów za baryłkę" - dodaje.
Podczas poprzedniej sesji ropa WTI w USA staniała o 66 centów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych