pc
Mówimy o powstawaniu trwałych, wyżej płatnych, dobrych, specjalistycznych miejsc pracy; to jest olbrzymia szansa rozwojowa - podkreśliła w czwartek szefowa MRPiPS Elżbieta Rafalska, komentując wpływ przekopu Mierzei Wiślanej na rynek pracy w regionie.
W Polskim Radiu 24 minister powiedziała, że plany budowy przekopu na Mierzei Wiślanej "były zakładane od wielu lat i wcześniej również przez dzisiejszą opozycję były akceptowane, przyklaskiwane".
Rafalska odnosząc się do wpływu tej inwestycji na rynek pracy w regionie wskazała, że "zawsze są to duże szanse dla rynku pracy, ale tych szans rozwojowych jest absolutnie dużo więcej". Oceniła, że rynek pracy w regionie może się "diametralnie zmienić".
"Mówimy tu o powstawaniu też trwałych miejsc, wyżej płatnych, dobrych, specjalistycznych miejsc pracy. To jest olbrzymia szansa rozwojowa i żałuję, że chyba tylko z tego powodu, że realizuje to Prawo i Sprawiedliwość, czy rząd Zjednoczonej Prawicy, jest to dzisiaj kontestowane i krytykowane" - powiedziała minister. Oceniła, że inwestycja nie zagraża walorom turystycznym i przyrodniczym tego terenu.
Według resortu gospodarki morskiej przekop to projekt, który ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego na Bałtyk z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.
Budowa kanału potrwa do 2022 roku, a jej koszt wyniesie ok. 880 milionów złotych i w całości będzie pokryty z budżetu państwa.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych