ew
PKO Bank Polski obsłuży Tarczę Finansową Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm - poinformował bank w komunikacie. Jak dodano, firmy mogą już składać w PFR wnioski o finansowanie płynnościowe i preferencyjne.
Łączna wartość obu instrumentów finansowych to 17,5 mld zł, całkowita wartość Tarczy Finansowej PFR dla Dużych Firm to 25 mld zł.
Według komunikatu PKO Bank Polski jako jedyny bank zajmie się obsługą pożyczek, w tym m.in. prowadzeniem rachunków przeznaczonych do wypłaty środków przyznanych w ramach programu, rejestracją i monitoringiem pożyczki oraz zabezpieczeń oraz obsługą operacyjną.
Jak podano, dostępne już instrumenty finansowe w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Dużych Firm obejmują po pierwsze preferencyjnie oprocentowane pożyczki płynnościowe, których celem jest zabezpieczenie płynności przedsiębiorstw. Udzielane są one na okres do 4 lat do wartości 1 mld zł.
Drugi dostępny instrument to pożyczki preferencyjne będące rekompensatą strat spowodowanych restrykcjami sanitarnymi związanymi z COVID19 z elementem wsparcia płynności. Udzielane są one na okres do 4 lat do kwoty 750 mln zł, z możliwością umorzenia do 75 proc.
Wniosek można złożyć za pomocą dedykowanego formularza dostępnego na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju www.pfrsa.pl/tarcza250. Jak podkreślono w komunikacie, przedsiębiorstwa mogą łączyć ze sobą różne formy pomocy.
Komunikat przypomniał, że od ponad miesiąca ze wsparcia z Tarczy Finansowej PFR mogą korzystać mikro, małe i średnie firmy. Jak podano, do tej pory z pomocy skorzystało 265 tys. firm, a łączna kwota udzielonych subwencji to ponad 49,5 mld zł. Według banku, jest on liderem dystrybucji subwencji zarówno pod względem wartości przekazanych środków, jak i liczby firm, które otrzymały pomoc: do tej pory środki o łącznej wartości 8,7 mld zł otrzymało 49,5 tys. przedsiębiorstw będących klientami PKO Banku Polskiego. Firmy te zatrudniają blisko 384,5 tys. pracowników.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych