ew
Najważniejszym wyzwaniem dla rządu jest utrzymanie 3-4 proc. wzrostu gospodarczego w najbliższej dekadzie - powiedział w czwartek wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa. Jesteśmy przygotowani na to, że będzie spowolnienie - dodał.
"My mówimy, że ten 4,5 czy 5-proc. wzrost gospodarczy dzisiaj to jest początek drogi. Dla nas najważniejsze wyzwanie to utrzymanie tego wzrostu na poziomie 3-4 proc. w perspektywie najbliższej dekady. To jest zadanie dla polskiego rządu" - powiedział Ociepa w RzeczpospolitaTV.
Wiceminister zaznaczył, że rząd jest przygotowany na "wszystkie scenariusze" w razie spowolnienia gospodarczego. "Robimy wszystko, żeby zostało zrobione to, co jest do zrobienia po naszej stronie, jeżeli chodzi o pobudzenie innowacyjności polskiej gospodarki, jeżeli chodzi o wsparcie dla polskich przedsiębiorców - stąd szereg inicjatyw legislacyjnych, które obserwujemy" - zaznaczył.
Zwrócił jednocześnie uwagę na szereg czynników zewnętrznych; w tym kontekście wymienił m.in. Brexit czy spowolnienie w Niemczech i "wiele innych, które powodują, że polską gospodarkę może to dotknąć".
"Wiele osób o tym zapomina, że nie będzie hojnych programów społecznych, nie będzie modernizacji armii czy polskich portów i wielu innych zadań bez silnej gospodarki, bez wpływów do budżetu. Nasz resort pracuje wspólnie z kolegami z innych ministerstw nad tym, żeby ten wzrost utrzymać" - dodał.
"Jesteśmy przygotowani na to, że będzie spowolnienie, jesteśmy przygotowani na to, żeby polski budżet był w stanie zagwarantować kontynuację tych programów" - powiedział.
Ociepa ocenił, że potrzeba "zdrowego balansu" między programami społecznymi a programami prowzrostowymi. "Naszym znakiem firmowym jest polityka solidarnościowa państwa z hojnymi programami społecznymi, pogodzona ze wzrostem gospodarczym" - podkreślił. "To bardzo istotne, że my (...) chcemy utrzymać tę sprawiedliwą politykę solidarnościową, a jednocześnie utrzymać w ryzach finanse publiczne. Te dwa zadania nie mogą ze sobą konkurować, one są zbieżne" - dodał.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych