ew
Komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton ocenił w piątek, że gospodarka unijna może zmniejszyć się w tym roku o 5-10 proc. z powodu pandemii koronawirusa. Jak zaznaczył, sytuacja może się jeszcze pogorszyć.
"Stan na dziś jest taki, że w Unii Europejskiej jesteśmy na kursie prowadzącym do pięcio-dziesięcioprocentowej recesji, czyli ok. 7,5 proc." - powiedział Breton w wywiadzie dla telewizji France 2. "Mówimy jednak o obecnej sytuacji, bo jeśli sytuacja się nie poprawi i będziemy mieć drugi szczyt epidemii, sprawy mogą się pogorszyć" - dodał.
Według Bretona koniec pandemii jest wciąż przed Europą i ludzie muszą się nauczyć żyć z tym zagrożeniem przez "pewną liczbę miesięcy".
Breton skomentował też porozumienie państw UE podczas czwartkowej Rady Europejskiej w sprawie utworzenia Funduszu Ożywienia dla europejskiej gospodarki, którego kwota może wynieść nawet ponad bilion euro. Francuz zapowiedział, że zajmie się teraz dokładną analizą szkód wyrządzonych przez koronawirusa "sektor po sektorze".
"Potem będziemy mogli wrócić do szefów państw i rządów, aby powiedzieć im o wysokości koperty" - powiedział. Wyraził oczekiwanie, że państwa zgodzą się na propozycję Komisji Europejskiej.
"Idziemy krok po kroku, ale posuwamy się do przodu" - podsumował Breton.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych