PMK
We wtorek dyktator Korei Północnej Kim Jong-un zarządził usunięcie obiektu turystycznego na Mt. Kumgang, w którego skład wchodzi pierwszy na świecie pływający hotel.
200-pokojowy hotel Sea Kumgang (Haekumgang) to trwale zacumowana barka pasażerska, którą zainstalowali przedsiębiorcy z Korei Południowej pod rządami ojca Kim Jong-una, Kim Jong-ila. Skojarzenie z Koreą Południową skłoniło młodszego Kima do usunięcia atrakcji.
Hotel Sea Kumgang został zbudowany w Singapurze w 1987 roku jako John Brewer. Doug Tarca, australijski przedsiębiorca, zamówił go w celu stworzenia pływającego kurortu na Wielkiej Rafie Koralowej. Ciężarowiec dostarczył jednostkę do zamierzonego miejsca, ale działalność kurortu Tarca trwała tylko dwa lata. John Brewer został sprzedany do użytku w Sajgonie, gdzie zapewniał zakwaterowanie od 1989 do 1997 roku. Następnie został sprzedany firmie Hyundai Asan, która stworzyła Mt. Kumgang. Po remoncie w Singapurze barkohotel został przeniesiony do portu Kunsang i ponownie otwarty pod obecną nazwą.
The Mt. Kumgang ostatecznie padła ofiarą napięć regionalnych. W 2008 roku gość z Korei Południowej został tam zastrzelony przez północnokoreańskiego strażnika, co doprowadziło do zamknięcia obiektu dla odwiedzających z południa. Phenian przejął obiekt od swoich południowokoreańskich operatorów w 2011 roku i od tego czasu była atrakcja turystyczna jest w dużej mierze pusta.
Podczas ostatniej wizyty na Mt. Kumgang, Kim Jong-un zbadał południowokoreańskie obiekty w tym kurorcie - i zadeklarował, iż jest on obrazą narodowej dumy. Budynki, jak oświadczył, są „po prostu gorącym garnkiem” przypominającym „prowizoryczne namioty” lub „oddział izolacji”. Kim wezwał do „usunięcia wszystkich nieprzyjemnie wyglądających obiektów [pochodzenia południowokoreańskiego]” i zastąpienia ich nowoczesnymi budynkami Korei Północnej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych