pc
Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson powiedział w piątek kanclerz Niemiec Angeli Merkel w rozmowie telefonicznej, że jedynym sposobem na osiągnięcie porozumienia ws. brexitu jest zniesienie tzw. backstopu - poinformował rzecznik Johnsona.
Premier "powtórzył przesłanie, które przekazał wczoraj (w czwartek) w Izbie Gmin: parlament odrzucił porozumienie o wyjściu W. Brytanii z UE) trzykrotnie i Zjednoczone Królestwo musi się przygotować na alternatywę, czyli opuszczenie Unii bez umowy 31 października" - poinformował rzecznik.
Szef rządu "powiedział, że jedynym rozwiązaniem, które pozwoli zrobić nam postęp w sprawie porozumienia, jest zniesienie backstopu" - przekazał rzecznik Johnsona, odnosząc się do mechanizmu awaryjnego dla Irlandii Północnej. Dodał, że premier i kanclerz zgodzili się pozostać w kontakcie.
Wcześniej biuro prasowe niemieckiego rządu podało, że kanclerz rozmawiała w piątek przez telefon z nowym premierem Wielkiej Brytanii i zaprosiła go do złożenia wizyty w Berlinie. Zaproszenie zostało przyjęte. Termin wizyty nie jest jeszcze znany. "Tematem rozmowy było przede wszystkim wyjście Wielkiej Brytanii z UE oraz pogłębienie stosunków dwustronnych" - powiadomiono.
W czwartek Boris Johnson, przemawiając w Izbie Gmin po raz pierwszy jako premier, ostrzegł, że umowa z UE w sprawie brexitu jest "nie do zaakceptowania" dla brytyjskiego parlamentu i Wielkiej Brytanii. Wezwał do usunięcia z niej mechanizmu awaryjnego i oświadczył, że jest gotów zdecydować się na brexit bez umowy.
Johnson poinformował, że "zdecydowanie wolałby wyjść (ze Wspólnoty) na podstawie porozumienia" i zapewnił, że "będzie pracował ze wszystkich sił, aby do tego doszło". Ostrzegł zarazem, że jeśli UE odmówi renegocjacji warunków brexitu, to zdecyduje się wyprowadzić Zjednoczone Królestwo z Unii 31 października bez umowy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych