PMK
Według Międzynarodowego Związku Ubezpieczeń Morskich (IUMI) rynek ładunków morskich jest w stanie „dynamicznej zmiany”, ponieważ ubezpieczyciele podejmują działania w celu zaradzenia nierentownym wynikom.
- Na całym świecie ubezpieczenia cargo są nieopłacalne i tak jest od wielu lat. Składki nie są wystarczające do pokrycia strat i wydatków i jako takie nie przyniosły akceptowalnego zwrotu dla dostawców kapitału - wyjaśnił Sean Dalton, przewodniczący komisji ds. cargo IUMI.
Składki globalne wzrosły o 2,5% w 2018 roku, do 16,6 mld dolarów. Skromny wynik był w dużej mierze spowodowany dalszym wzrostem światowego handlu i wahaniami kursów walut, które mają większy wpływ na premie przewozowe niż w innych sektorach.
Globalne składki morskie w 2018 roku Wyniosły 28,9 mln dolarów, co stanowi wzrost o jeden punkt procentowy w stosunku do 2017 r. Ten niewielki wzrost nie zwiastuje poprawy sytuacji w sektorze ubezpieczeń morskich, przewiduje IUMI.
Oczekuje się, że wzrost handlu światowego wyniesie 2,6% w 2019 roku i 3% w 2020 roku. To, w połączeniu z rządami rynków wschodzących inwestującymi w infrastrukturę i promującymi krajową produkcję, daje pozytywne perspektywy dla ubezpieczenia ładunku. Jednak słabsze prognozy gospodarcze i obawy dotyczące wojen handlowych mogą osłabić oczekiwany wzrost.
W tym roku zanotowano już dziewięć dużych pożarów statków towarowych. Doprowadziły one do utraty życia, obrażeń i szkód w środowisku, takich jak wypadki na pokładzie Maersk Honam i Grande America. Błędna deklaracja ładunku wydaje się głównym winowajcą i zmusza niektóre firmy żeglugowe do podjęcia bezprecedensowego kroku w postaci ogłoszenia znacznych grzywien osobom odpowiedzialnym.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych