PMK
Według Międzynarodowego Związku Ubezpieczeń Morskich (IUMI) rynek ładunków morskich jest w stanie „dynamicznej zmiany”, ponieważ ubezpieczyciele podejmują działania w celu zaradzenia nierentownym wynikom.
- Na całym świecie ubezpieczenia cargo są nieopłacalne i tak jest od wielu lat. Składki nie są wystarczające do pokrycia strat i wydatków i jako takie nie przyniosły akceptowalnego zwrotu dla dostawców kapitału - wyjaśnił Sean Dalton, przewodniczący komisji ds. cargo IUMI.
Składki globalne wzrosły o 2,5% w 2018 roku, do 16,6 mld dolarów. Skromny wynik był w dużej mierze spowodowany dalszym wzrostem światowego handlu i wahaniami kursów walut, które mają większy wpływ na premie przewozowe niż w innych sektorach.
Globalne składki morskie w 2018 roku Wyniosły 28,9 mln dolarów, co stanowi wzrost o jeden punkt procentowy w stosunku do 2017 r. Ten niewielki wzrost nie zwiastuje poprawy sytuacji w sektorze ubezpieczeń morskich, przewiduje IUMI.
Oczekuje się, że wzrost handlu światowego wyniesie 2,6% w 2019 roku i 3% w 2020 roku. To, w połączeniu z rządami rynków wschodzących inwestującymi w infrastrukturę i promującymi krajową produkcję, daje pozytywne perspektywy dla ubezpieczenia ładunku. Jednak słabsze prognozy gospodarcze i obawy dotyczące wojen handlowych mogą osłabić oczekiwany wzrost.
W tym roku zanotowano już dziewięć dużych pożarów statków towarowych. Doprowadziły one do utraty życia, obrażeń i szkód w środowisku, takich jak wypadki na pokładzie Maersk Honam i Grande America. Błędna deklaracja ładunku wydaje się głównym winowajcą i zmusza niektóre firmy żeglugowe do podjęcia bezprecedensowego kroku w postaci ogłoszenia znacznych grzywien osobom odpowiedzialnym.
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim