Grupa robocza Międzynarodowej Organizacji Morskiej spotka się w tym tygodniu w celu ustalenia dalszych limitów dot. emisji gazów cieplarnianych ze statków.
W 2018 r. IMO zgodziła się na historyczną strategię ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ze statków. Przewiduje ona zmniejszenie całkowitej rocznej emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 50 procent do 2050 roku w porównaniu do poziomów z 2008 roku. Strategia ma dążyć do ich całkowitego wyeliminowania. Międzysesyjna grupa robocza IMO ds. ograniczenia emisji gazów cieplarnianych otrzymała zadanie opracowania planu działań następczych w związku ze wstępną fazą, która ma zostać sfinalizowana do 2023 roku.
Grupa robocza spotka się w tym tygodniu po raz szósty, aby zastanowić się nad szeregiem środków krótkoterminowych realizujących strategię, od ograniczeń prędkości na statkach po bardziej ukierunkowane podejście przedstawione przez organizacje pozarządowe i kraje członkowskie. Następnie grupa przekaże swoje ustalenia Komitetowi Ochrony Środowiska Morskiego IMO (MEPC), który jest ostatecznym organem decyzyjnym w kwestiach dotyczących strategii.
Pomimo zadowolenia z przyjęcia strategii IMO, niektórzy twierdzą że jej podejście jest zbyt kompromisowe i powinno być bardziej ambitne.
Międzynarodowa Organizacja Morska, IMO jest organizacją wyspecjalizowaną systemu Narodów Zjednoczonych zajmującą się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki.