pc
Do czasu publikacji wyroku TSUE, która ma nastąpić 3 października, kurs EUR/PLN będzie utrzymywał się wysoko - uważają ekonomiści. Rentowności krajowych SPW powinny w najbliższym czasie pozostać stabilne.
"Do czasu publikacji wyroku TSUE, która ma nastąpić 3 października, kurs EUR/PLN będzie utrzymywał się wysoko, po czym złoty prawdopodobnie się umocni. Jeśli po publikacji wyroku na tej parze zobaczymy wzrost kursu powyżej 4,40, będzie to pewien punkt zwrotny w średnim okresie. Okres przed 3 października będzie dość gorący, a wzrosty EUR/PLN powyżej 4,40 traktowałbym jako okazje do sprzedawania tej pary" - powiedział PAP Biznes główny ekonomista XTB, Przemysław Kwiecień.
RYNEK DŁUGU
Na wtorkowej sesji rentowności krajowych SPW pozostały bez większych zmian.
"Rentowności krajowych skarbowych 10-latek powinny się w najbliższym czasie stabilizować. Prawdopodobnie w dalszej części roku wrócimy do wzrostów cen na rynku długu, ze względu na pogarszające się perspektywy makroekonomiczne, które będą wywoływać presje na rynki bazowe" - powiedział Kwiecień.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-latek wyniosła 1,696 proc., a niemieckich -0,579 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych