ew
Ceny ropy w USA rosną o ponad 1 proc. Inwestorzy czekają na reakcję Rosji - czy ta zaakceptuje plany OPEC+, aby ciąć produkcję ropy w sytuacji spadku popytu na paliwa na świecie przez koronawirusa - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na marzec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 50,64 USD, po zwyżce ceny o 1,40 proc.
Ropa Brent w dostawach na marzec na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 55,08 USD za baryłkę, wyżej o 1,98 proc.
Na świecie popyt na paliwa jest coraz niższy z powodu mniejszej aktywności gospodarczej w niektórych rejonach świata i ograniczenia podróży do Chin. Nadmiar surowca jest gromadzony na tankowcach, a w Chinach rezerwy ropy są coraz wyższe.
Kraje OPEC+ planują obniżenie dostaw ropy o 600 tys. baryłek dziennie. Rosja na razie zastanawia się nad tą propozycją - minister ropy Rosji Aleksander Nowak poinformował, że nie wiadomo, kiedy Rosja podejmie decyzję w tej sprawie.
Doradca ds. energii byłego prezydenta USA George'a W.Busha Bob McNally ostrzegł, że jeśli OPEC+ nie zadziała to dojdzie do "ogromnego załamania" cen ropy.
Tymczasem Amerykański Instytut Paliw (API) poinformował, że zapasy ropy w USA w ub. tygodniu wzrosły o 6 mln baryłek - to najmocniejszy wzrost tych zapasów od 3 miesięcy.
W środę oficjalne dane o zapasach paliw w USA poda Departament Energii (DoE) - po 16.30.
Analitycy spodziewają się wzrostu amerykańskich zapasów ropy o 3,2 mln baryłek.
Na zakończenie poprzedniej sesji WTI na NYMEX zyskała 0,8 proc. W poniedziałek surowiec kosztował na zamknięciu handlu 49,57 USD za baryłkę - najniżej od 13 miesięcy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych