ew
Notowania ropy na amerykańskiej giełdzie paliw spadają. Inwestorzy wątpią w ożywienie popytu na ropę w dwóch największych gospodarkach świata, bo w Chinach widać już początek drugiej fali epidemii koronawirusa, a w USA zapasy ropy są coraz wyższe - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na VII na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 37,49 USD, po zniżce o 2,32 proc.
Ropa Brent w dostawach na VIII na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 40,30 USD za baryłkę, niżej o 1,64 proc.
Po wykryciu w Pekinie pierwszego ogniska koronawirusa od ponad 50 dni władze zawiesiły we wtorek część transportu pasażerskiego i zakazały opuszczania miasta osobom z grupy wysokiego ryzyka, by nie dopuścić do ponownego rozprzestrzenienia się patogenu w kraju. Zdecydowano również o zamknięciu szkół.
Decyzja o zamknięciu szkół i ograniczeniu liczby osób opuszczających Pekin wskazuje na nasilanie się kryzysu zdrowotnego, jednak władze raczej nie zamkną stolicy, bo koszty wprowadzenia takiej decyzji byłyby znacznie większe niż zamknięcia Wuhan, gdzie rozpoczęła się pierwsza fala epidemii.
"Blokada całego Pekinu nie tylko odwróciłaby proces ponownego otwierania Chin pod względem gospodarczym i społecznym, ale także podważyłaby znacznie narrację rządu o sukcesie jego walki z Covid-19" - mówi Yanzhong Huang, profesor Centre for Global Health Studies w Seton Hall University.
Tymczasem w USA zapasy ropy są coraz wyższe - Amerykański Instytut Paliw (API) podał w najnowszym raporcie, że zapasy surowca wzrosły w ub. tygodniu o 3,86 mln baryłek. Zapasy te są już na rekordowo wysokim poziomie.
Analitycy wskazują, że chociaż najwięksi dostawcy ropy na świecie ograniczyli produkcję surowca w odpowiedzi na globalną pandemię koronawirusa, to popyt na paliwa powraca bardzo powoli, a ryzyko drugiej fali zachorowań nadal się utrzymuje, co utrudnia mocniejszy wzrost notowań ropy.
Cena ropy WTI na NYMEX wzrosła od początku czerwca o ok. 5 proc., po zwyżce notowań w maju o 88 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych