ew
Bułgarii grożą amerykańskie sankcje za budowę lądowego przedłużenia gazociągu Turecki Potok, poinformował we wtorek portal Euroactiv, powołując się na źródła amerykańskie.
Bułgaria buduje 474-kilometrową nitkę gazociągu, mającą połączyć granicę turecką i serbską, by stać się lądowym przedłużeniem Tureckiego Potoku. Realizuje ją saudyjskie konsorcjum Arkad. Według premiera Bojko Borisowa budowa postępuje szybko i gazociąg będzie gotowy do końca maja.
Turecki Potok ma dwie nitki, każda o przepustowości 15,75 mld metrów sześciennych rocznie. Jedną z nich płynął będzie gaz przeznaczony na rynek wewnętrzny Turcji, druga zapewnia dostawy do Bułgarii, które mają ruszyć 1 stycznia 2020 roku. Z Bułgarii surowiec ma płynąć do Serbii i Węgier. Turecki Potok będzie się kończył w gazowym hubie Baumgarten w Austrii. Serbia zbudowała już swój odcinek.
Według portalu Euroactiv Stany Zjednoczone zamierzają nałożyć sankcje gospodarcze na podmioty zaangażowane we wszystkie przedłużenia Tureckiego Potoku. Spółki, uczestniczące w pracach nad drugą nitką gazociągu zostaną - według Euroactivu - objęte sankcjami w chwili, gdy popłynie nią gaz.
Borisow kilkakrotnie mówił, że przez bułgarski odcinek gazociągu, nazwany Bałkański Potok, będzie płynął nie tylko rosyjski gaz, ale też również surowiec azerski.
Bałkański Potok ma zasilać hub Bałkan w pobliżu Warny. Ambicją bułgarskich władz jest uczynić z niego największy ośrodek dystrybucji gazu na Bałkanach, do którego oprócz rosyjskiego i azerskiego gazu, będzie napływać również surowiec z regionu Morza Śródziemnego oraz amerykański gaz skroplony.
Na początku grudnia rosyjska prasa podała, że otwarcie gazociągu Turecki Potok planowane jest na 8 stycznia, a uroczystej inauguracji dokonają prezydenci Rosji i Turcji, Władimir Putin i Recep Tayyip Erdogan. Turecki Potok prowadzi z Rosji do europejskiej części Turcji przez Morze Czarne.
Koncern Gazprom informował w listopadzie o zapełnieniu surowcem dwóch nitek gazociągu, z których każda ma przepustowość 15,75 mld metrów sześciennych. Według ostatnich informacji trwają prace końcowe na terminalu przyjmującym gaz w Turcji.
Pierwsza nitka Tureckiego Potoku będzie dostarczać gaz na potrzeby Turcji. Druga ma być w przyszłości przeznaczona na dostawy dla krajów Europy Południowej i Południowo-Wschodniej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych