PMK
Sprzedaż paliw o niskiej zawartości siarki gwałtownie wzrosła w największym na świecie centrum bunkrowania w Singapurze - stwierdziło BIMCO w swojej pierwszej analizie po wejściu przepisów IMO 2020.
Według BIMCO wstępne szacunki opracowane przez Urząd Morski i Portowy Singapuru wskazują, że w grudniu 2019 roku sprzedano ogółem 4,4 mln ton paliwa bunkrowego, przy czym paliwa o niskiej zawartości siarki zgodne z IMO stanowią 70 procent tej sumy.
Na początku 2019 roku paliwo o niskiej zawartości siarki stanowiło zaledwie 8% całkowitej sprzedaży paliw bunkrowych w Singapurze. Według BIMCO liczba ta oznacza również 51-procentowy wzrost miesiąc do miesiąca w grudniu, pokazując przejście armatorów w „ostatniej chwili” na korzystanie z nowego paliwa.
LFSO stanowiło większość sprzedaży paliw o niskiej zawartości siarki, wynoszącą 2,6 miliona ton, co stanowi 59% całkowitej sprzedaży paliw o niskiej zawartości siarki w grudniu.
Tymczasem sprzedaż wysokosiarkowego oleju napędowego zanotowała duży spadek w ciągu kilku miesięcy. BIMCO zauważyło, że ciągłe zapotrzebowanie na HFSO napędzane jest głównie przez statki wyposażone w systemy oczyszczania spalin, zwane także płuczkami lub skruberami.
Niemniej jednak rosnące koszty paliw o niskiej zawartości siarki będą stanowić wyzwanie dla armatorów.
- Niemal z dnia na dzień IMO2020 spowodowało ogromny wzrost kosztów bunkrowania dla właścicieli statków i operatorów, kosztów, których dla wielu firm są nie do utrzymania przez dłuższy czas. Właściciele statków próbują przenieść dodatkowe koszty bunkrowania na klientów, ale jeśli podstawowe zasady podaży i popytu nie zostaną zrównoważone, ich wysiłki mogą okazać się daremne - mówi Peter Sand. Coraz więcej statków czeka w kolejce do bunkrowanie w Singapurze
Armatorzy są zmuszeni czekać dłużej i płacić więcej za bunkrowanie w azjatyckim porcie Singapur. Powodem jest wejście od nowego roku nowych przepisów odnośnie zawartości siarki w paliwach.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych