PMK
Kontenerowiec CMA CGM White Shark o ładowności 5095 TEU z sukcesem zakończył operację bunkrowania biopaliwa w porcie Rotterdam. To duży krok w stronę dekarbonizacji frachtu oceanicznego.
Pierwsze bunkrowanie biopaliw to efekt współpracy CMA CGM, Portu Rotterdam i inicjatywy GoodShipping Program oraz firmy IKEA Transport & Logistics Services.
Jak wyjaśniono, wyniki tego testu dadzą sektorowi morskiemu kluczową demonstrację skalowalności, trwałości i zgodności technicznej zrównoważonego biopaliwa morskiego.
Przyniesie to korzyści wszystkim zainteresowanym stronom w ich strategiach środowiskowych, zgodnie z planem dekarbonizacji Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
Zrównoważone biopaliwo morskie zostało opracowane przez GoodFuels po trzech latach intensywnych testów z producentami silników morskich. Biopaliwo drugiej generacji pochodzi całkowicie z pozostałości lasów i produktów odpadowego oleju kuchennego. Oczekuje się, że zapewni redukcję CO2 o 80-90% w stosunku do kopalnych odpowiedników CO2 i praktycznie wyeliminuje emisję tlenku siarki (SOx) - wszystko bez żadnych wymagań dotyczących modyfikacji silnika.
Próbę ułatwił program GoodShipping, trwała inicjatywa poświęcona dekarbonizacji frachtu morskiego.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024