W Części 1 naszego opracowania Czarter na podróż – okres ładowania w fomule „sztywnej” , podjęliśmy próbę analizy formuły okresu ładowania „lay time” ustalonej w oparciu o ściśle określony czas („fixed period of time”) lub podobną do tego ścisłą formułę czasową raty przeładunkowej dla danego statku i umowy frachtowej. W tej części zdefiniowaliśmy też cztery kategorie okoliczności, w których czarterujący może zostać zwolniony z przedmiotowego bezwzględnego obowiązku za/wyładunkowego lub, ujmując to w inny sposób, okoliczności, któ
Dziś w OT Port Gdynia oficjalnie zainaugurowano współpracę między terminalem a nowym przewoźnikiem: Lakeway Link.
Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem kolejnego tygodnia 2024 [CW22'24] w żegludze morskiej. W tym odcinku prowadzący wspominają MeetUp, który odbył się w Gdańsku i prezentują kolejne branżowe wydarzenia.
W naszym artykule „Konosament a umowa czarteru" rozpoczęliśmy analizę relacji prawnych pomiędzy umową czarteru a wystawionym w związku z daną umową czarteru, konosamentem.
Ocean Network Express wprowadza zmiany w realizowanych trasach związanych z transportem kontenerowym. Dotyczy to również tych mających swoje przystanki w gdyńskim porcie.
Arbitraż w Londynie przyniósł niezwykle ciekawą i w zasadzie przełomową decyzję dotyczącą płatności za paliwo statkowe (bunkier) w ramach czarteru na czas [London Arbitration (28/22)]. Stwierdził on, iż w przypadku dostawy bunkru na statek znajdujący się w czarterze na czas, zarówno czarterujący jak i armator (właściciel rejestrowy statku/czarterujący bare-boat), będą solidarnie odpowiedzialni względem dostawcy paliwa za dokonanie płatności.
21 maja został uruchomiony w Tokio rogramu współpracy społecznej pn. „Nauka o zarządzaniu kontenerami” (Container Management Science), we współpracy z uniwersytetem. Ma to stanowić krok w kierunku sprostania coraz bardziej złożonym i różnorodnym wyzwaniom stojącym przed branżą morską. Program ma zgromadzić ekspertów z różnych dziedzin akademickich w celu wspierania długoterminowej współpracy między przemysłem a środowiskiem akademickim w celu rozwoju zrównoważonej i przyszłościowej żeglugi kontenerowej.
Hapag-Lloyd nawiązał współpracę z IKEA Supply Chain Operations w celu dekarbonizacji przesyłek kontenerowych z Azji, co stanowi ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu morskiego.
Kwestia wydania ładunku na podstawie konosamentu imiennego („stright bill of lading”) stwarzała zawsze istotne wątpliwości prawne w systemie prawa angielskiego. U podstaw tych trudności leży status prawny tego dokumentu przewozowego.
21 maja Lakeway Link rozpocznie usługę RoRo pomiędzy Gdynią a Södertälje, z trzema w wypłynięciami w tygodniu w każdym kierunku.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime