Mająca swoją siedzibę na Tajwanie firma żeglugowa Evergreen Marine, będąca jednym z gigantów branży, zamówiła w chińskiej stoczni sześć nowych kontenerowców o podwójnym napędzie. Zasilane ekologicznym metanolem jednostki mają wpisywać się w politykę firmy, która dąży do bycia w czołówce przedsiębiorstw zaangażowanych w dekarbonizację branży morskiej i promującej innowacyjne rozwiązania w transporcie.
Qatar Energy podpisał 29 kwietnia umowę z China State Shipbuilding Corporation (CSSC) na budowę 18 ultranowoczesnych statków LNG typu QC-Max, co ma stanowić znaczący dodatek do historycznego programu rozbudowy floty LNG. Z racji na wielkość zamówienia i cenę wynoszącą 6 miliardów dolarów to jedno z największych tego typu zamówień w branży stoczniowej.
Od 1 stycznia tego roku komercyjne rejsy prowadzi duży wycieczkowiec Adora Magic City, należący do chińskiej firmy Adora Cruises. Rozpoczęcie regularnej żeglugi było celebrowane jako milowy krok dla chińskiego przemysłu stoczniowego, gdyż jest to pierwsza tego rodzaju jednostka, jaka powstała jego nakładem.
Firma Louis Dreyfus Armateurs (LDA) została wybrana przez Airbusa do odnowienia całej floty czarterowanych statków przewożących podzespoły samolotów między zakładami produkcyjnymi w Europie i USA za pomocą trzech nowoczesnych, niskoemisyjnych statków typu roll-on/roll-off, wspieranych przez napęd wspomagany wiatrem. Airbus zlecił przedsiębiorstwu ich budowę oraz eksploatację. Mają one być dzięki innowacyjnemu napędowi zgodne z polityką dekarbonizacji żeglugi. Ich rozpoczęcie działalności ma następować od 2026 roku.
Rynek przewozów pasażerskich, ro-ro i samochodowych okazał się bardziej odporny na koniunkturę niż morski transport kontenerów. To sprawiło, że Grupa Grimaldi może osiągnąć najlepsze w historii wyniki finansowe w tym roku – zapowiedział dyrektor zarządzający Emmanuel Grimaldi.
Jedna z czołowych firm w branży żeglugowej na świecie Mediterranean Shipping Company (MSC) zorganizowała ceremonię nadania imienia swojemu nowemu kontenerowcowi, MSC Nicola Mastro we włoskim porcie w Trieście.
Jedna z największych firm żeglugowych, południowokoreański HMM, podpisała nowe zamówienie stoczniowe z China State Shipbuilding Corporation, spółką zależną Huangpu Wenchong, na nowe transportowce przeznaczone do prowadzenia zaawansowanych prac związanych z przeładunkami.
Ożywienie na rynku ropy naftowej i energii przyczynia się do nagłego wzrostu liczby zamówień na budowę nowych tankowców. Segment ten odkładał wymianę tonażu w czasie długotrwałej dekoniunktury, a teraz, podobnie jak wcześniej linie kontenerowe, walczy o pozyskanie miejsc na budowę. Chińskie stocznie korzystają z gwałtownego wzrostu liczby zamówień na nowe tankowce i wypełniają luki budowlane do 2025 r. i później.
Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
Chiński producent turbin wiatrowych Mingyang Smart Energy zaprezentował swoją kolejną flagową morską turbinę wiatrową - MySE 18.X-28X.
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych