PMK
Tajwański armator Yang Ming potwierdził zamówienie 10 nowych kontenerowców o ładowności 2,8 tys. TEU w stoczni CSBC Corporation.
Yang Ming stwierdził, że nowe jednostki są odpowiedzią na przyszłe zapotrzebowanie i wzmocnią konkurencyjność floty armatora. Pierwsze z tych kontenerowców zaczną wchodzić do służby od drugiego kwartału 2020 roku.
- W świetle szybkiego wzrostu na azjatyckich rynkach, kontenerowce o ładowności 2800 TEU bez problemu wdrożą się we wszystkich głównych portach w tym regionie – czytamy w oświadczeniu firmy.
W międzyczasie Yang Ming odbierze także dostawę pięciu kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU, począwszy od czwartego kwartału 2018 roku i przez pierwszą połowę przyszłego roku.
- Te nowe statki odnowią nasząflotę i zapewnią elastyczność oraz szerszy zakres usług zarówno na szlakach długodystansowych, jak i regionalnych. Zapewnią także wydajność, oszczędność energii i obniżone koszty jednostkowe – czytamy dalej w oświadczeniu.
Dzięki surowszym przepisom IMO dotyczącym ochrony środowiska morskiego, które wejdą w życie po 2020 roku, nowe statki Yang Ming będą oszczędzać paliwo, zmniejszać zawartość siarki i korzystać z bardziej wydajnego systemu oczyszczania wody balastowej.
Yang Ming po raz kolejny zanotował stratę finansową, głównie z powodu rosnących cen paliwa. W drugim kwartale strata wyniosła 123,5 mln dolarów, o 109 mln więcej niż rok temu.
Przychody w tym czasie wzrosły minimalnie, o 1,12 proc. do 1,08 mld dolarów. W pierwszej połowie 2018 roku strata wyniosła ogółem 186 mln dolarów, w porównaniu do 43,3 mln dolarów rok wcześniej.
Yang Ming poinformował, że nieoczekiwane wyższe ceny paliw podniosły koszty operacyjne w pierwszej połowie 2018 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku średnia cena paliwa w pierwszym półroczu wzrosła o około 25%. Dodatkowo branża żeglugowa nadal doświadcza nadwyżki podaży w tonażu "i stawia czoła żmudnym i ciągłym wyzwaniom w tym roku."
Firma zapowiedziała, że druga połowa roku będzie lepsza "ze względu na silniejsze zapotrzebowanie w sezonie i mniej nowego tonażu wprowadzanego na rynek. W takich okolicznościach stawki za fracht morski mogą w rezultacie wzrosnąć. "
Tymczasem przewiduje się, że wskaźnik popytu / podaży ustabilizuje się w najbliższej przyszłości dzięki planom racjonalizacji usług z głównych sojuszy, a firma spodziewa się natychmiastowej poprawy wyników finansowych.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie