• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Yang Ming zamówił dziesięć nowych jednostek

PMK

15.08.2018 20:38 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Yang Ming zamówił dziesięć nowych jednostek - GospodarkaMorska.pl

Tajwański armator Yang Ming potwierdził zamówienie 10 nowych kontenerowców o ładowności 2,8 tys. TEU w stoczni CSBC Corporation.

Yang Ming stwierdził, że nowe jednostki są odpowiedzią na przyszłe zapotrzebowanie i wzmocnią konkurencyjność floty armatora. Pierwsze z tych kontenerowców zaczną wchodzić do służby od drugiego kwartału 2020 roku.

- W świetle szybkiego wzrostu na azjatyckich rynkach, kontenerowce o ładowności 2800 TEU bez problemu wdrożą się we wszystkich głównych portach w tym regionie – czytamy w oświadczeniu firmy.

W międzyczasie Yang Ming odbierze także dostawę pięciu kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU, począwszy od czwartego kwartału 2018 roku i przez pierwszą połowę przyszłego roku.

- Te nowe statki odnowią nasząflotę i zapewnią elastyczność oraz szerszy zakres usług zarówno na szlakach długodystansowych, jak i regionalnych. Zapewnią także wydajność, oszczędność energii i obniżone koszty jednostkowe – czytamy dalej w oświadczeniu.

Dzięki surowszym przepisom IMO dotyczącym ochrony środowiska morskiego, które wejdą w życie po 2020 roku, nowe statki Yang Ming będą oszczędzać paliwo, zmniejszać zawartość siarki i korzystać z bardziej wydajnego systemu oczyszczania wody balastowej.

Yang Ming po raz kolejny zanotował stratę finansową, głównie z powodu rosnących cen paliwa. W drugim kwartale strata wyniosła 123,5 mln dolarów, o 109 mln więcej niż rok temu.

Przychody w tym czasie wzrosły minimalnie, o 1,12 proc. do 1,08 mld dolarów. W pierwszej połowie 2018 roku strata wyniosła ogółem 186 mln dolarów, w porównaniu do 43,3 mln dolarów rok wcześniej.

Yang Ming poinformował, że nieoczekiwane wyższe ceny paliw podniosły koszty operacyjne w pierwszej połowie 2018 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku średnia cena paliwa w pierwszym półroczu wzrosła o około 25%. Dodatkowo branża żeglugowa nadal doświadcza nadwyżki podaży w tonażu "i stawia czoła żmudnym i ciągłym wyzwaniom w tym roku."

Firma zapowiedziała, że druga połowa roku będzie lepsza "ze względu na silniejsze zapotrzebowanie w sezonie i mniej nowego tonażu wprowadzanego na rynek. W takich okolicznościach stawki za fracht morski mogą w rezultacie wzrosnąć. "

Tymczasem przewiduje się, że wskaźnik popytu / podaży ustabilizuje się w najbliższej przyszłości dzięki planom racjonalizacji usług z głównych sojuszy, a firma spodziewa się natychmiastowej poprawy wyników finansowych.



bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.