• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Teekay dostarczył drugi lodołamacz LNG do terminalu w Jamale

PMK

24.09.2018 14:16 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Teekay dostarczył drugi lodołamacz LNG do terminalu w Jamale

Partnerzy portalu

Teekay dostarczył drugi lodołamacz LNG do terminalu w Jamale - GospodarkaMorska.pl

Rudolph Samojlowicz to drugi jednostka klasy lodowej napędzana LNG, którą dostarczył Teekay dla projektu Jamał LNG. Lodołamacz został dostarczony Rosjanom 6 września.

Statek o pojemności 172 tys. m3 został dostarczony prawie trzy miesiące przed terminem. Lodołamacz będzie służył do kruszenia lodu na Szlaku Arktycznym. Jego siostrzana jednostka – Eduard Toll – to drugi z sześciu statków tego typu zamówionych w Teekay przez projekt Jamał LNG. Jednostki mają być dostarczone do 2020 roku.

Rosyjski arktyczny projekt Jamał LNG wysłał już ponad 2 mln ton gazu LNG. Rekord padł w czasie 27 załadunku w terminalu położonym w Murmańsku.

Według prognoz Federalnej Agencji Transportu Morskiego i Rzecznego, w tym roku z portu w Murmańsku ma być wysłane 10 mln ton ropy. Pomagać ma w tym tankowiec Umba o nośności 300 tys. ton. Statek już zakotwiczył w Zatoce Kolskiej. Będzie służył jako pływający zbiornik do przetłaczania paliwa z portu na tankowce i z tankowców do portu.

Rosyjskie Ministerstwo Transportu zamierza częściej korzystać z trasy biegnącej wśród szelfu Arktyki do transportu ropy. Do niedawna odbywało się to bez udziału Murmańska. Niedawno powstała tam jednak potrzebna infrastruktura do rafinacji oraz terminal paliw płynnych. Dzięki temu rozwiązany będzie problem Rosji z wykorzystaniem starych statków do przechowywania i transportu ropy.

Spółka Jamał LNG będzie mieć wydajność 16,5 mln metrycznych ton rocznie. Obecnie przygotowuje się do pierwszego transportu LNG. Odbiorca i terminal docelowy nie są znane.

Udziałowcami wartego 27 mld dolarów projektu Jamał LNG są: Novatek (operator, 50,1 % udziałów), chiński CNPC i francuski Total (po 20 % udziałów) oraz Chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku (9,9 % udziałów).

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.