pc
Stena RoRo potwierdziła właśnie zamówienie kolejnych promów serii E-Flexer. To już kolejne statki tej serii, które szwedzki koncern zamawia w chińskiej stoczni. Dostawa przewidziana została na 2022 r.
Zamówione właśnie przez Stena RoRo nowe statki to jednostki numer „siedem” i „osiem”, które powstaną dla przewoźnika w chińskiej stoczni AVIC. Choć wciąż są to statki serii E-Flexer, to będą nieco większe od zamawianych wcześniej promów. Będą one miały po 240 metrów długości oraz linię ładunkową o długości 3600 metrów (zamówione wcześniej promy mają 215 metrów długości oraz 3100 metrów linii ładunkowej). Na pokład będą mogły zabrać 1200 pasażerów.
– Jesteśmy zadowoleni, że możemy zamówić kolejne dwa promy E-Flexer. Wierzymy w dalszy rozwój, gdy chodzi o zapotrzebowanie na przestrzeń ładunkową w północnej Europie – powiedział Niclas Mårtensson ze Stena Line.
Podobnie jak w przypadku zamówionych wcześniej promów, tak i w tu duży nacisk położony został na zrównoważony rozwój. Statki będą wyróżniać się wysoką efektywnością energetyczną. Jak wyjaśnił szef Stena Line, dzięki podpisaniu kontraktu na budowę kolejnych jednostek serii E-Flexer firma ma szansę stać się liderem zrównoważonego rozwoju, gdy chodzi o żeglugę.
Z ośmiu promów zamówionych przez Stena RoRo w ramach zawartego pierwotnie kontraktu oraz wykorzystania znajdujących się w nim i wykorzystywanych sukcesywnie opcji, Stena Line będzie miała do swojej dyspozycji pięć jednostek. Pierwsza trafi na trasę Holyhead-Dublin, a dwie kolejne na linię Liverpool-Belfast. Trzy kolejne promy E-Flexer zostaną wyczarterowane dwóm innym armatorom – firmom Brittany Ferries (dwa statki, które będą wykonywać połączenia do Hiszpanii) oraz DFDS (trafi do obsługi połączeń na kanał La Manche).
E-Flexer „siedem” i „osiem” w liczbach
Długość: 239,7 m
Szerokość: 27,8 m
Maksymalne zanurzenie: 6,4 m
Lczba miejsc dla pasażerów: 1 200
Liczba kabin: 263
Długość pasa ładunkowego ro-ro: 3 600 m
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek