PMK
Chociaż skroplony gaz LNG jest interesującym paliwem o globalnym potencjale wzrostu, popyt na niego jest niski w małych i średnich portach.
Raport przygotowany dla duńskiego portu w Esbjerg w związku z unijnym projektem dotyczącym zielonej turystyki wycieczkowej pokazuje, że niewłaściwe byłoby inwestowanie w LNG w porcie o podobnej wielkości co Esbjerg.
- Wniosek jest jasny. LNG ma z pewnością dużą przyszłość przed sobą, ale jest jeszcze za wcześnie na wykorzystanie jego potencjału w Porcie Esbjerg - powiedział Peter Harbo, kierownik ds. rozwoju biznesu w Porcie Esbjerg.
Raport został przygotowany po konsultacjach się z firmą Kosan Crisplant i innymi instytucjami. Projekt miał sprawdzić, jak rynek LNG będzie ewoluował w nadchodzących latach w całym regionie Morza Bałtyckiego. W tym kontekście stworzono różne scenariusze biznesowe dla portu w Esbjerg.
- LNG jest dobrym ekologicznym paliwem i używanie go w niektórych sektorach ma sens. Ale wymaga to ogromnych inwestycji i nikt nie będzie ich robił w Esbjergu, dopóki nie pojawi się popyt - wyjaśnił Peter Harbo.
W tej chwili LNG jest używany tylko przez niektóre duże statki wycieczkowe, które wpływają do Kopenhagi, Amsterdamu, Barcelony i innych portów. Inaczej sprawa wygląda na małych statkach, które zawijają do Esbjerg.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie