PMK
Duński armator Maersk Tankers odebrał nowy tankowiec typu MR (średniego zasięgu). Jednostka dostała nazwę Maersk Callao.
Statek o nośności 50 tys. dwt wyruszył już w swój pierwszy rejs, płynąc z stoczni Samsung Heavy Industries w chińskim Ningbo.
Jednostka mierzy 183 metry długości i 32,2 metry szerokości i przeszła w czerwcu pomyślnie szereg testów. Maersk Callao to trzeci z serii dziewięciu tankowców MR zamówionych przez Maersk Tankers w 2015 roku za 300 mln dolarów.
Siostrzane jednostki Maersk Cancun i Maersk Capri zostały dostarczone kolejno w styczniu i kwietniu tego roku. A przez resztę tego roku dołączą do nich prawdopodobnie jeszcze dwa tankowce.
Tymczasem globalna flota supertankowców ma wzrosnąć w tym roku o 4 procent, po wzroście o 5,3 procent w zeszłym roku i o 7,4 procent w 2016 roku - szacuje Clarkson Research Services Ltd.
- Jeśli OPEC podniesie obniżkę produkcji w swojej korekcie w czerwcu, stawki wzrosłyby, ponieważ więcej ropy zostanie wpompowane na rynek - powiedział Jakob. - Ale jeśli tak nie będzie, stopy będą cierpieć przez cały rok – dodał.
Zarobki tankowców spadły o 57 procent do średnio 17 794 dolarów dziennie w ubiegłym roku. To najniższy od co najmniej 2009 wynik – pokazują dane Clarkson. Analitycy ankietowani przez Bloomberg przewidzieli średnio 25 000 dolarów dziennie na rok 2017.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek