pc
Przeładunki za pierwsze półrocze 2018 roku w Bulk Cargo-Port Szczecin w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zwiększyły się o ponad 15%, do 2 246 508 ton, i nadal rosną. Aby sprostać temu wyzwaniu, największy szczeciński terminal inwestuje w nowy sprzęt, zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe. Pracę w Bulk Cargo-Port Szczecin rozpoczęła właśnie nowoczesna ładowarka kołowa.
– W przypadku ładowarek skupiliśmy się na większej efektywności sprzętu i energooszczędności. W portach zwiększa się zapotrzebowanie na efektywny załadunek ładowarkami na środki transportu kołowego (wagony, samochody), co jest konsekwencją rosnącego importu ładunków masowych – mówi Piotr Warchoł, zastępca dyrektora ds. marketingu i spedycji Bulk Cargo-Port Szczecin.
Ładowarka Caterpillar typ 972M posiada silnik 247 kW / 336 KM. Pojemność łyżki to 4,8 m3 oraz 7,3 m3 do materiałów lekkich. Maszyna o masie 24 900 kg wyposażona jest w wagę technologiczną.
– Osprzęt maszyny – łyżki załadunkowe – będące na jej wyposażeniu posiadają zwiększoną pojemność o 1m3 w porównaniu do łyżek stosowanych w porównywalnych maszynach. Każdy ruch sprzętem zmechanizowanym to koszt w postaci czasu obsługi i zwiększonego zużycia paliwa. Tutaj w przypadku łyżki standardowej każdy ruch załadunkowy ładowarki jest zwiększeniem wydajności o 20% w porównaniu do maszyn dotychczas stosowanych. Dodatkową zaletą jest mniejsza waga ładowarki o ok. 2 tony, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 do środowiska. Maszyna została wyposażona w najnowocześniejsze systemy oczyszczania spalin, celem zmniejszenia emisji cząstek stałych, co przekłada się na zwiększenie dbałości o środowisko naturalne – tłumaczy Warchoł.
Dodał, że w najbliższych miesiącach Bulk Cargo-Port Szczecin planuje powiększanie parku maszyn posiadających najnowocześniejsze technologie usprawniające obsługę ładunku i dbałość o środowisko naturalne.
Bulk Cargo-Port Szczecin to największa i najbardziej uniwersalna firma przeładunkowo-składowa w porcie szczecińskim, której roczne obroty sięgają 5 mln ton. Z firmy specjalizującej się dawniej w towarach masowych stała się wszechstronnym terminalem, obsługującym niemal wszystkie grupy ładunków przechodzących przez porty ujścia Odry. Bulk Cargo dysponuje najgłębszymi w szczecińskim porcie nabrzeżami o łącznej długości blisko 3,5 kilometrów, ponad 50 000 m2 krytej powierzchni magazynowej oraz 300 000 m2 powierzchni placów składowych. Rocznie Bulk Cargo obsługuję ponad 800 statków, 1 200 barek, 40 000 wagonów i 60 000 samochodów. W I półroczu 2018 roku w terminalu przeładowano 2 246 508 ton ładunków w stosunku do 1 937 892 ton w analogicznym okresie 2017 roku.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie