• <

Wynik wyszukiwania - "lloyds" - Wiadomości

Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?

Sytuacja na Morzu Czerwonym stała się na bardziej skomplikowana, ponieważ jemeńscy Huti wbrew wcześniejszym zapowiedziom zaatakowali chiński statek.
28.03.2024

Norweski Klaster Morski na eksportowym kursie. Włączają napęd jądrowy

Norweski Biznes Morski zapewnia pracę bezpośrednio około 90 tys. osobom oraz generuje rocznie produkty i usługi o wartości około 500 mld NOK – informuje na portalu społecznościowym Ivar Engan, Daglig leder z Maritimt Forum. Znaczna część przychodów zapewnia eksport towarów i usług. Szacuje się, że około 70% przychodów norweskiego biznesu morskiego pochodzi z eksportu.
01.02.2024

ThermaSmart® Marine 2.0 Black - unikalna koncepcja izolacji dla sektora morskiego

ThermaSmart® Marine 2.0 Black to kompletne rozwiązanie izolacyjne od Thermaflex, dedykowane do zastosowań w sektorze morskim. Rozwiązania stworzone z bezpośrednio ekstrudowanego, wysokiej jakości elastomeru termoplastycznego wzmocnionego folią aluminiową, doskonale sprawdzają się tam, gdzie występują wysokie wymagania dotyczące ochrony przed kondensacją – m.in. w przypadku rurociągów (głównie chłodniczych), kanałów wentylacyjnych, a także w systemach HVAC na jednostkach pływających.
17.07.2023

Lloyd's Register upoważnione do certyfikacji morskich farm wiatrowych w Polsce

Towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd's Register (LR) otrzymało autoryzację od Polskiego Ministerstwa Infrastruktury do przeprowadzania certyfikacji farm wiatrowych na morzu zgodnie z wymaganiami wprowadzonymi przez resort w 2022 roku.
29.06.2023

Wewnątrz C144s ACE: Historyczny super jacht ze stoczni Conrad [DUŻO ZDJĘĆ]

Każdy nowy projekt super jachtu powinien priorytetyzować zapewnienie właścicielom niezrównanego komfortu i zachwycającego otoczenia, a jednocześnie bezkompromisową prywatność oraz spokój. Dzięki wykończeniu najwyższej jakości, 44,5-metrowa jednostka ACE wyznacza nowe standardy w każdym aspekcie.
23.02.2023

Czarter na podróż – kwit sternika („Mate’s receipt”)

Wydanie czy przekazanie ładunku przez frachtującego („shipper”) przewoźnikowi („carrier”) do przewozu w ramach konosamentowej umowy frachtowej (umowy o przewóz ładunku na podstawie konosamentu), często poprzedzone jest wydaniem przez przewoźnika specyficznego dokumentu przewozowego zwanego „kwitem sternika” („mate’s receipt”).
18.01.2023

Czarter na podróż – załadunek. Wybrane zagadnienia (Część I)

W systemie common law podkreśla się wyraźnie, iż operacja za/wyładunkowa jest „joint operation between shipper or charterer and the shipowner’’ (za Scrutton).
19.12.2022

Konosament - "spent B/L"

Po wydaniu ładunku na podstawie konosamentu, legitymowanemu posiadaczowi takiego konosamentu, lub po wydaniu ładunku osobie uprawnionej do danego ładunku ale bez konosamentu, konosament taki przestaje być towarowym papierem wartościowym („negotiable document of title") [„Short v Simpson [1866] LR 1 CP 248], zaś pozostałe konosamenty, wystawione w ramach danego setu, tracą swoją moc prawną (tj. „The bills of lading are accomplished and all other B/L to be void" - za Conlinebill 2000).
07.10.2022

"El Confidencial": Europa ma przed sobą co najmniej dwie krytyczne zimy, aby zaopatrzyć się w gaz i nie zbankrutować

Europa ma przed sobą co najmniej dwie krytyczne zimy, kiedy będzie musiała zapewnić sobie gaz i przy tym nie zrujnować się - pisze weekendowy „El Confidencial”.
12.09.2022

Uniwersytet Vaasa opracowuje wodorowy napęd dla statków

Fińscy naukowcy pracują nad elastycznym systemem paliwowym dla statków, w szczególności napędzanych wodorem.
23.07.2022

Pełne tankowce Putina zostaną na morzu?

Zakaz wprowadzony przez UE i Wielką Brytanię może poważnie ograniczyć eksport rosyjskiej ropy do innych krajów. Prezydent Rosji Władimir Putin będzie miał potężny problem związany z finansami, jeśli światowa flota tankowców będzie go omijać szerokim łukiem.
19.06.2022

Gaz w cenie - grecki armator wpasowuje się w rynek i odbiera nowoczesne statki do przewozu LNG

W ramach nowej serii naszych analiz dotyczących rynku żeglugowego przedstawiamy informacje na temat kolejnych nowych ciekawych konstrukcji okrętowych i budów jednostek pływających. Tym razem opiszemy jednostki stosowane do przewozu ładunku skroplonego gazu ziemnego, w ciekłym stanie skupienia, tzw. LNG (ang. liquefied natural gas), które niedawno zostały odebrane przez greckiego armatora z azjatyckiej stoczni i weszły do bieżącej eksploatacji.
25.10.2021

Incydent z udziałem kilku tankowców w Zatoce Omańskiej budzi obawy na rynku ropy

Status co najmniej czterech tankowców w Zatoce Omańskiej jest niepewny, a kolejny został podobno porwany przez strzelca, który prawdopodobnie pochodzi z Iranu. Jeden z analityków twierdzi, że jeśli sytuacja się zaostrzy, ceny ropy mogą zacząć iść w górę.
04.08.2021

Prof. Bejger: Chcemy kształcić na światowym poziomie - uruchamiamy studia dla specjalistów offshore wind [WYWIAD]

Polski sektor offshore wind potrzebuje wysoko wykwalifikowanej kadry, bez której nie powstaną wiatraki na polskich wodach Morza Bałtyckiego. Nadzieja tkwi w polskich uczelniach. Rozmawiamy z dr. hab. inż. Arturem Bejgerem, prof.AM oraz prorektorem ds. nauki Akademii Morskiej w Szczecinie.
03.06.2021

Czarter na czas – „employment and indemnity (agency) clause”

Mając na względzie fakt, iż na podstawie warunków umowy czarteru na czas, czarterujący uzyskuje niezwykle szeroki zakres uprawnień do dysponowania statkiem i jego załogą, kluczowym zagadnieniem, jawi się kwestia uregulowania charakteru i zakresu ewentualnej odpowiedzialności odszkodowawczej czarterujących z tytułu ewentualnych szkód poniesionych przez armatora w związku z realizacją przedmiotowych uprawnień czarterującego.
08.03.2021

„Green Italia” – norweski chłodniowiec zarządzany przez polską spółkę

Przedstawiamy kolejny z artykułów dotyczących analiz flot armatorów, których statki przypływają do polskich portów. Tym razem zostaliśmy zaproszeni na pokład m/v „Green Italia” - chłodniowca, czyli statku do przewozów ładunków chłodzonych i mrożonych z floty Green Reefers. Oprócz tego, że jednostka tego armatora zawinęła do polskiego portu, to powiązanie z naszym krajem jest jeszcze większe niż mogłoby się wydawać. Otóż zarządzającym tym statkiem jest spółka Green Management z Gdyni.
31.01.2021

Roboty na statkach – usługi biznesowe w przemyśle morskim

Sektor morski w województwie pomorskim tradycyjnie obejmował budownictwo okrętowe, transport, inżynierię morską, rybołówstwo oraz energię prądów morskich. W miarę modernizacji gospodarki, centra usług wspólnych (ang. shared services centres) stały się integralną częścią tego sektora. Organizacja Invest in Pomerania rozmawiała z dyrektorami pięciu pomorskich centrów usług wspólnych: MacGregor, Ocean Network Express, Unifeeder, Maersk Drilling oraz DNV GL. Każda z tych spółek dostarczyła wielu przykładów na modernizację i di
08.08.2019

Raport: Wyniki oraz perspektywy rozwoju globalnego rynku morskich przewozów kontenerowych

Zgodnie z szacunkami wzrost światowego rynku kontenerowego w 2018 roku wyniósł 4,6% (rok do roku), co oznacza przewozy na poziomie 154,8 mln TEU (ekwiwalent kontenera o długości 20 stóp). Najbardziej aktywnymi obszarami rynku były azjatyckie przewozy wewnętrzne (41,6 mln TEU), przewozy transpacyficzne (18,7 mln TEU) oraz transatlantyckie (12,8 mln TEU). Wzrost przewozów przełożył się również na obroty przeładunkowe morskich portów kontenerowych, które wyniosły 790 mln TEU (+4,7%) w 2018 roku. W kolejnych latach oczekiwany
14.05.2019

Nowe promy hybrydowe ze stoczni Remontowa Shipbuilding są już w Londynie

Budowa nowoczesnych promów hybrydowych zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding przez brytyjskiego armatora Transport for London zakończyła się w październiku. Po pomyślnym zakończeniu cyklu prób dokowych i morskich statki wyruszyły w swą pierwszą i przypuszczalnie najdłuższą podróż - z Gdańska do Londynu. 9 listopada w Londynie podpisane zostały stosowne dokumenty potwierdzające przekazanie obu statków armatorowi.
21.11.2018

Drugi prom dla londyńczyków przechodzi próby morskie

Drugi prom dla londyńczyków przechodzi próby morskie. To jednostka Dame Vera Lynn ze stoczni Remontowa Shipbuilding, budowana w Gdańsku na zamówienie brytyjskiego armatora Transport for London. Razem z siostrzaną jednostką Ben Woollacott będą najbardziej ekologiczne na Tamizie.
16.10.2018

Ekologiczny prom dla londyńczyków na próbach morskich (foto, wideo)

Ben Woollacott na próbach morskich. To pierwszy z dwóch hybrydowych promów pasażersko-samochodowych ze stoczni Remontowa Shipbuilding, który obecnie przechodzi testy na Zatoce Gdańskiej. Obie jednostki budowane są na zamówienie brytyjskiego armatora Transport for London. Będą najbardziej ekologiczne na Tamizie.
05.10.2018

Równoczesne wodowanie dwóch promów hybrydowych w Gdańsku (foto)

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku we wtorek zakończyła się operacja wodowania dwóch hybrydowych promów pasażersko-samochodowych budowanych na zamówienie brytyjskiego armatora Transport for London.
17.05.2018

Konosamentowe klauzule typu „master to sign B/L as presented” w świetle prawa angielskiego

Standardowe formularze umów czarterowych (np. NYPE form 1946 czy 1995 itp.) zawierają klauzule typu:„master to sign bills of lading as presented”, czy„master is to sign bills of lading [at any rate of freight] as presented by the charterer without prejudice to the charter”.
06.05.2018

Spółki w Europie zalewają rynek wynikami, giełdy spadają, dolar mocny, a ropa w dół

Spółki w Europie zalewają rynki swoimi wynikami kwartalnymi. Giełdy z regionie na dużych minusach, dolar umacnia się wobec najważniejszych walut, a ropa naftowa w dół - podają maklerzy.
25.04.2018

Interpretacja klauzuli – „to proceed to a safe Port” w świetle prawa angielskiego

Jeżeli umowa czarteru (zarówno czarteru na czas jak i czarteru na podróż), expressis verbis, przewiduje, iż statek winien zawinąć do bezpiecznego portu lub nabrzeża, który będzie wyznaczony przez czarterującego („a ship shall go to a safe port or berth to be nominated or ordered by the charterer”), wówczas wynikają z takiego zapisu daleko idące skutki prawne dla czarterującego.
22.04.2018

Port załadunku statku – obowiązki przewoźnika

Precedens „E.L. Oldendorff & Co. GmbH v Tradax Export S.A.” („The Johanna Oldendorff”) [1973] AC 479 [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285; podzielił cały proces wykonania umowy przewozu ładunków morzem (w ujęciu angielskim – szeroko pojętego „contract of affraightment”) na cztery zasadnicze etapy: 1. podróż statku do portu załadunku; 2. czynności załadunkowe; 3. podróż statku związaną z przewozem załadowanego ładunku do portu przeznaczenia; 4. wyładunek w celu wydania ładunku. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się pierwszym et
05.03.2018

W Remontowej położono stępkę pod budowę promu dla londyńczyków

Pod koniec czerwca odbyło się położenie stępki pod budowę jednego z dwóch promów pasażersko-samochodowych dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Hybrydowe promy o napędzie diesel - electric będą najbardziej ekologiczne na Tamizie. Jednostki posłużą mieszkańcom Londynu w przeprawie przez rzekę, łącząc dzielnice Woolwich i North Woolwich.
06.07.2017

Największy okręt Wielkiej Brytanii gotowy do swojego dziewiczego rejsu

Lotniskowiec HMS Queen Elizabeth, wybudowany dla Królewskiej Marynarki Wojennej, jest już prawie gotowy do odbycia swojego dziewiczego rejsu do bazy w Portsmouth. W ciągu ostatnich kilku tygodni załoga zatrudniona na jego pokładzie uczyła się obsługi zaawansowanych technologii. W tej chwili na okręcie trwają ostanie testy.
07.06.2017

Holownik z Gdańska ochrzczony w bazie Królewskiej Marynarki Wojennej

Holownikowi SD Tempest, który został zbudowany w gdańskiej stoczni Safe, nadano imię. Uroczystość, w której wzięło udział ponad trzysta osób odbyła się w bazie Marynarki Królewskiej Portsmouth.
02.06.2017

Wärtsilä wprowadza na rynek nowatorskie rozwiązanie

Wärtsilä wprowadziła na rynek Wärtsilä HY, w pełni zintegrowany moduł hybrydowy, łączący silniki, system magazynowania energii i elektronikę. Wärtsilä HY jest oficjalnie zaprezentowany na targach Nor-Shipping w Oslo.
31.05.2017

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę hybrydowych promów dla Londynu

Uroczystość cięcia blach w Stoczni Remontowa Shipbuilding, rozpoczęła budowę dwóch promów pasażersko-samochodowych dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Hybrydowe promy o napędzie diesel - electric będą najbardziej ekologiczne na Tamizie. Jednostki posłużą mieszkańcom Londynu w przeprawie przez Tamizę łącząc dzielnice Woolwich i North Woolwich.
20.04.2017

Holownik zbudowany w Gdańsku „zatańczył” przed brytyjską księżniczką (wideo)

SD Tempest, zbudowany w stoczni Safe, zaprezentował swoje możliwości brytyjskiej księżniczce Annie podczas uroczystości nadania imienia przystani dla nowych lotniskowców HMS Queen Elizabeth oraz HMS Prince Of Wales w Portsmouth.
01.04.2017

Nowoczesny holownik ze stoczni Safe wypłynął z Gdańska

Holownik Rotor Tug Art 80-32 w sobotę wypłynął z Gdańska. Jego portem docelowym jest baza Royal Navy w Wielkiej Brytanii. Jednostka powstała w stoczni Safe.
19.02.2017

Nowoczesny holownik ze stoczni Safe już gotowy (foto, wideo)

Holownik Rotor Tug Art 80-32 gotowy do pracy. W pełni wyposażona jednostka została przekazana armatorowi. W tym tygodniu SD Tempest wypłynie z Gdańska.
12.02.2017

Promy dla londyńczyków gotowe w 2018 r.

Nowoczesne, ekologiczne i z Polski. Stocznia Remontowa Shipbuilding, która zbuduje dwa promy pasażersko-samochodowe dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London, ujawniła więcej szczegółów tego kontraktu. Promy dla londyńczyków będą najbardziej ekologiczne na Tamizie.
18.12.2016

Kolejne wodowanie nowoczesnego holownika w stoczni Safe w Gdańsku (wideo)

Holownik Rotor Tug Art 80-32 to najnowsza zwodowana jednostka Zakładu Budowy Statków Safe z Gdańska. W pełni wyposażony statek popłynie do Holandii. To kolejny sukces polskiej stoczni na rynku zagranicznym.
18.09.2016

Wärtsilä stworzyła koalicję promujacą stosowanie LNG w branży morskiej

Wärtsilä wraz z głównymi graczami branży morskiej stworzyli koalicję SEA/LNG na rzecz propagowania używania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa żeglugowego.
13.07.2016

Zarządzanie zasilaniem – wzrost wydajności usług nabrzeżnych

Odwiedzając dziś prawdopodobnie dowolną przystań jachtową, można zobaczyć jachty podłączone przewodami zasilającymi do nabrzeżnych słupków dystrybucyjnych przy miejscach cumowania. W ten sposób można podłączyć się do mediów, takich jak elektryczność, Internet, telewizja kablowa, telefon i woda, z których jacht może korzystać bez konieczności uruchamiania własnych silników. Umożliwiają one pasażerom korzystanie z przestrzeni mieszkalnej jachtu cumującego w przystani niczym z luksusowego hotelu.
13.07.2016

Czarter na czas – ustalenie wysokości odszkodowania z tytułu niewykonania umowy w świetle prawa angielskiego. Analiza sprawy „The New Flamenco”[1]

W sierpniu 2005 roku właściciele statku i czarterujący zawarli umowę (jako Addendum A), przedłużającą okres czarteru na następne dwa lata do 28.10.2007 r. Na spotkaniu 08.06.2007 r. właściciele i czarterujący osiągnęli porozumienie ustne (oznaczone jako Addendum B) przewidujące kolejne przedłużenie umowy czarteru na dwa lata - do 02.11.2009 r. Czarterujący zakwestionowali domniemane ustne porozumienia z 08.06.2007 r. i odmówili podpisania umowy - Addendum B.
27.02.2016

Ekologiczne napędy przyszłości (cz. 2): Biopaliwa

W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Jednym z rozwiązań mogą być biopaliwa, ale branża morska jest dopiero w czasie testów tej technologi
02.10.2015

Lloyds Register wierzy w LNG

Firma klasyfikacyjna Lloyd\'s Register wierzy w przyszłość LNG jako paliwa morskiego. Spółka podkreśla, że usługi dostaw skroplonego gazu ziemnego rozwijają się szybciej niż zgłaszany na nie popyt.
19.06.2015

Zawilgocenie ładunku a odpowiedzialność przewoźnika

5 marca angielski High Court of Justice orzekł wyrokiem w sprawie Volcafe i inni przeciwko CSAV. Rozstrzygnięcie sądu, być może nieco kontrowersyjne dla niektórych, ma niebagatelny wpływ na spory dotyczące szkód na ładunku przewożonym w kontenerach, powstałych wskutek jego zawilgocenia.
15.04.2015

Czy alianse morskie spełnią oczekiwania?

Sojusze między globalnymi liniami przewoźników kontenerowych nie są wystarczającą odpowiedzią na słabe wyniki finansowe przemysłu i wymiany towarów, i mogą wręcz pogorszyć sytuację na rynku.
13.03.2015

Scandlines: Współpraca z Corvus Energy zaowocowała przebudową trzech promów

Bazując na sukcesie przebudowy pierwszej hybrydy - jednostki Prinsesse Benedikte, przedsiębiorstwo Corvus Energy i armator Scandlines zakończyli przebudowę trzech promów na hybrydy.
02.07.2014

Wzrosną ceny frachtu kontenerów na linii Azja - Europa

Maersk Line jest ostatnim spośród największych przewoźników kontenerowych który ogłosił, że podniesie stawki frachtu na linii z Azji Wschodniej do Europy, z wyłączeniem kierunku do i z Japonii.
18.04.2014

Statki nie mogą być dłuższe niż 400 metrów

Wzrost pojemności statków kontenerowych osiągnął na razie nieprzekraczalną wielkość 19 tys. TEU, wynika z obserwacji rynku i zamówień armatorów.
16.04.2014

Czy utrwali się popyt na superkontenerowce?

W tym roku liczba superkontenerowców, czyli statków o dużej pojemności (Ultra Large Container Vessel, skrót ang.: ULCV) wzroście prawdopodobnie o 31 proc., a w przyszłym o dalsze 30 proc.
10.03.2014

Czy superkontenerowce zdominują transport oceaniczny?

W tym roku liczba superkontenerowców, czyli statków o dużej pojemności (Ultra Large Container Vessel, skrót ang.: ULCV) wzrośnie prawdopodobnie o 31 proc., a w przyszłym o dalsze 30 proc.
03.03.2014

Kontenerowce znów będą szybciej pływać

Alians P3, skupiający trzech największych armatorów kontenerowców (Maersk Line, Mediterranean Shipping Company oraz CMA CGM) zamierza od drugiego kwartału zwiększyć prędkość kontenerowców na liniach z Azji do Europy Północnej.
09.01.2014

LNG do napędu statków w Europie - szansa, czy zagrożenie?

W poniedziałek ministrowie transportu UE wypowiedzą się m.in. w sprawie paliw alternatywnych dla transportu morskiego wokół wybrzeży krajów unijnych.
11.03.2013

Banki nie chcą kredytować armatorów

Przedstawiciele niemieckiego banku HSH Nordbank, największego dostarczyciela kredytów na budowę statków na świecie, przewidują, że kryzys na rynku żeglugowym skończy się nie prędzej niż w 2014 roku. Bankowcy spodziewają się, że z obecnymi bardzo niskimi stawkami frachtowymi będziemy mieli do czynienia jeszcze przez rok, lub półtora roku.
12.02.2013

Port w Hamburgu chce bunkrować statki napędzane LNG

Zarząd portu handlowego w Hamburgu podjął już działania, aby do 1 stycznia 2015 roku mogła w nim powstać infrastruktura do tankowania gazu skroplonego - LNG.
02.11.2012

Produkty firmy PPUH RUROSERW uznane przez Lloyds Register

Produkty firmy PPUH RUROSERW uznane przez towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd\'s Register.
25.03.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.