• <

Wynik wyszukiwania - "212CD" - Wiadomości

(ANKIETA) Głosowanie online - wybieramy najlepszy okręt podwodny dla Polski w ramach programu "Orka"

Zostały mniej niż dwa miesiące do podjęcia przez władze ostatecznej decyzji, który z sześciu oferentów dostarczy polskiej Marynarce Wojennej okręty podwodne w ramach programu „Orka”. Jeśli rządzący spełnią ubiegłoroczną obietnicę, to potencjalnie na przestrzeni kilku najbliższych tygodni poznamy wykonawcę. Do tego czasu zostaje śledzenie informacji na ten temat. Zdecydowaliśmy się spytać czytelników Gospodarki Morskiej, jaką ofertę powinni wybrać decydenci. Ankieta potrwa do 24 listopada.
13.11.2025

Czy „Orka” może przybyć zza Odry? TKMS proponuje partnerstwo z polską branżą okrętową na rzecz 212CD

Deklaracja polskiego rządu, że do końca roku wybierze oferenta, który dostarczy okręty podwodne dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”, wywołała falę komentarzy. Biorąc pod uwagę stan sił podwodnych, temat wywołuje wiele emocji, jest to jednak sposobność lepiej poznać propozycje od podmiotów starających się o pozyskanie kontraktu. Od lat przewijał się temat propozycji od zachodniego sąsiada Polski, a dokładniej kilońskiej stoczni TKMS. Poznaliśmy perspektywę firmy na ten temat.
13.11.2025

Kanada wybiera okręty podwodne. O kontrakt rywalizują TKMS i Hanwha Ocean

Premier Kanady Mark Carney odwiedził 30 października stocznię Hanwha Ocean w południowokoreańskim Geoje, gdzie zaprezentowano niedawno zwodowany okręt podwodny serii KSS-III Batch II. Podobne są również oferowane Polsce w ramach programu "Orka". Wizyta miała miejsce w czasie, gdy rząd w Ottawie analizuje wybór dostawcy czterech nowych jednostek podwodnych. Równocześnie o pozyskanie kontraktu w obu krajach stara się stocznia TKMS z siedzibą w niemieckiej Kilonii, proponująca okręty serii 212CD. Stawka jest wysoka.
31.10.2025

Walne zebranie TKMS rozpoczyna drogą stoczni do wydzielenia ze spółki-matki. Trwa nowa droga kilońskiej stoczni

Początek sierpnia wiązał się z kluczowym wydarzeniem dla mającej siedzibę w niemieckiej Kilonii stoczni TKMS (wcześniej thyssenkrupp Marine Systems, tKMS). Odbyło się nadzwyczajne, walne zgromadzenie akcjonariuszy, które potwierdziło wydzielenie zakładu od koncernu thyssenkrupp. W zamierzeniu celem jest wzmocnienie stoczni jako niezależnego podmiotu w sektorze morskim.
11.08.2025

Niemiecki oferent w programie "Orka" zmienia nazwę. Od teraz thyssenkrupp Marine Systems to TKMS

Mająca główną siedzibę w Kilonii stocznia thyssenkrupp Marine Systems, należąca dotąd do koncernu thyssenkrupp, występuje pod nową nazwą, TKMS i rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności jako niezależny podmiot. Oprócz tego dochodzi zmiana logo oraz wprowadzono nowe hasło, „Twoja morska potęga” (Your Maritime Powerhouse). Tworzenie nowej marki wiąże się z dążeniem do niezależnego pozycjonowania jako podmiotu, przypominając też o temacie sprzedaży stoczni.
12.06.2025

Kongsberg zawiera umowę o współpracy z kolejną stocznią, tym razem niemiecką

Norweski koncern Kongsberg Defence & Aerospace podpisał umowę o współpracy z niemiecką stocznią thyssenkrupp Marine Systems, mającą siedzibę w Kilonii. Celem jest wspieranie działalności przemysłowej na rzecz potrzeb obronnych Norwegii, Niemiec i innych krajów sojuszniczych. W tle są duże przedsięwzięcia okrętowe, jak zamówienie na nowe fregaty dla norweskich sił morskich i budowa okrętów podwodnych.
03.06.2025

W Kanadzie odbyło się otwarcie przedstawicielstwa thyssenkrupp Marine Systems

Niemiecka stocznia z siedzibą w Kolonii poinformowała 28 marca o otwarciu swojego przedstawicielstwa w stolicy Kanady, Ottawie. Celem jest rozwój długoterminowej współpracy z tym państwem i lepsze prezentowanie ofert na okręty. Aktualnie firma proponuje okręty podwodne typu 212CD, takie same jak Polsce w ramach programu „Orka”.
02.06.2025

„Orka” po niemiecku z ofertą transferu technologii i… norweskim okrętem podwodnym jako rozwiązaniem pomostowym

Kolejnym referentem Bloku Prezentacyjnego pt. „Modernizacja Marynarki Wojennej RP” był Philipp Schön, szef działu sprzedaży okrętów podwodnych w thyssenkrupp Marine Systems. Także on przedstawił ofertę na okręty podwodne dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”. Była to okazja, by lepiej poznać propozycję sąsiada „zza Odry”, przy czym nie brakowało tu „nowości”.
08.05.2025

Delegacja resortu obrony z kolejną wizytą zagraniczną w sprawie programu „Orka”. Teraz czas na Niemcy

Wiceminister obrony narodowej Paweł Bejda wraz z delegacją złożoną z przedstawicieli resortu oraz Agencji Uzbrojenia, przybył do Niemiec, gdzie uczestniczył w szeregu spotkań i wizyt studyjnych związanych z obszarem współpracy wojskowo-technicznej i przemysłowo-obronnej. Głównym tematem, który najbardziej interesuje komentatorów i specjalistów, jest niemiecka oferta na okręty podwodne w ramach programu „Orka”.
14.03.2025

Kontynuacja rozmów na temat okrętów podwodnych. Tym razem na tacy oferta z Niemiec

20 lutego br. sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Paweł Bejda spotkał się z sekretarzem stanu w Federalnym Ministerstwie Finansów Niemiec (Bundesministerium der Finanzen albo Bundesfinanzministerium, BMF), Heiko Thoms. Wizyta dotyczyła współpracy na niwie obronnej, dotyczyła także oferty dotyczącej okrętów podwodnych dla polskiej Marynarki Wojennej. Niemiecka firma Thyssenkrupp Marine Systems jest oferentem w programie „Orka”.
23.02.2025

Znalazł się kolejny chętny na zakup TKMS? Tym razem ma być to niemiecki koncern Deutz

Nie ustają próby jednego z większych koncernów przemysłowych w Niemczech, Thyssenkrupp, celem sprzedaży jego podmiotu stoczniowego, Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS). Po nieudanej, zatrzymanej przez władze próbie sprzedaży inwestorowi z USA firma widzi szansę na transakcję z podmiotem krajowym.
13.01.2025

Bundestag zatwierdza zakup czterech okrętów podwodnych typu 212CD dla sił morskich Niemiec. Podobne są oferowane Polsce

W ostatnim czasie pojawiło się wiele informacji które mogą cieszyć niemiecką branże okrętową i zbrojeniową. Wśród nich jest potwierdzenie planów resortu obrony o zwiększeniu zamówienia na okręty podwodne typu 212 CD z dwóch do sześciu jednostek, zwiększając tym samym potencjał Marynarki Wojennej Niemiec. Te same okręty są oferowane również Polsce w ramach programu „Orka”.
20.12.2024

Kamień węgielny pod niemiecko-norweskie centrum okrętów podwodnych. Ważny znak dla Polski?

W norweskiej bazie wojskowej Haakonsvern położono kamień węgielny pod nowy obiekt przeznaczony do szkolenia marynarskich kadr oraz obsługi i konserwacji okrętów podwodnych. Niemcy i Norwegia współpracują przy budowie okrętów podwodnych typu 212CD, które są również oferowane Polsce w ramach programu „Orka”.
03.12.2024

TKMS chwali się wynikami finansowymi, choć przyszłość stoczni zdaje się być niepewna

Niemiecka stocznia z siedzibą w Kilonii ThyssenKrupp Marine Systems podała wyniki w roku obrotowym 2023/2024, czyli okresie 12 kolejnych miesięcy przyjmowanych dla rozliczania prowadzonej wtedy działalności. Wskazuje na rosnące zyski wynikające z rosnącej liczby zleceń, szczególnie w związku zamówieniami na okręty podwodne. Cieniem kładą się na to niedawne kontrowersje sprzedania zakładu przez koncern ThyssenKrupp.
20.11.2024

Podwójna uroczystość w TKMS. Stocznia woduje okręt podwodny dla sił morskich Izraela i rozpoczyna budowę kolejnego

W stoczni ThyssenKrupp Marine Systems w Kilonii odbyły się dwie uroczystości, wodowanie okrętu podwodnego typu Dolphin, INS Drakon, a także cięcie blach pod budowę jednostki kolejnej serii, która otrzyma nazwę Dakar. Wydarzenie ma dowodzić ciągłości pracy w niemieckim zakładzie oraz jego zdolności do terminowego dostarczania jednostek przeznaczonych do działania pod wodą.
14.11.2024

Norweski okręt podwodny HNoMS Utstein kończy patrol północnego Atlantyku w ramach NATO

Służbę na północnym Atlantyku zakończył okręt podwodny Marynarki Wojennej Norwegii, który w ten sposób zapewniał bezpieczeństwo północnej flanki sojuszu. Norwegia dąży do modernizacji swojego potencjału podwodnego, a w przyszłości okręty podwodne typu Ula mają zostać zastąpione przez nowe jednostki typu 212CD, budowane przez TKMS, przy jednoczesnym zaangażowaniu norweskiej branży morskiej.
04.11.2024

TKMS nie na sprzedaż? Carlyle Group wycofuje się z zakupu niemieckiej stoczni

Niemiecki koncern Thyssenkrupp poinformował, że z zakupu jego stoczni w Kilonii, Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS), wycofał się amerykański koncern Carlyle Group. Decyzja ma być podyktowana zaangażowaniem się niemieckich władz w związku ze strategicznym znaczeniem zakładu w zakresie budowy okrętów nawodnych i podwodnych. Informacja ma znaczenie także dla Polski, jako że TKMS pozostaje jednym z oferentów w ramach programu „Orka”.
23.10.2024

TKMS ogłasza zakończenie przeglądu projektu okrętów podwodnych typu 212CD. Te jednostki oferuje w programie „Orka”

Firma Thyssenkrupp Marine Systems poinformowała, że osiągnęła „ważny kamień milowy” w niemiecko-norweskim programie budowy okrętów podwodnych. W ramach tego faza projektowania sześciu okrętów podwodnych typu 212CD została pomyślnie zakończona zgodnie z harmonogramem „krytycznego przeglądem projektu” (Critical Design Review, CDR). Ma to stanowić kluczowy krok naprzód w budowie tych jednostek, zapewniając spełnienie oczekiwań i wymagań zamawiających.
19.09.2024

U-34 w Porcie Wojennym Gdynia. To kolejna wizyta niemieckiego okrętu podwodnego w Polsce

W godzinach porannych do Gdyni przybył niemiecki okręt podwodny typu 2012A, U-34 (S184). To drugi okręt typu 212A, jaki pojawił się na polskich wodach, ponownie budząc wielkie emocje.
07.09.2024

Niemcy zamawiają kolejne okręty podwodne. Podobne są oferowane Polsce w ramach programu "Orka"

Minister Obrony Niemiec Boris Pistorius zapowiada, że Marynarka Wojenna Niemiec (Deutsche Marine) wzbogaci się o cztery kolejne okręty podwodne typu 212CD. Koszt przedsięwzięcia wynosi 4 mld euro. Nowe jednostki zwiększają portfel zamówień do łącznie sześciu. Co istotne, podobne są proponowane Polsce w ramach programu "Orka".
24.07.2024

Okręty podwodne jako zadośćuczynienie Niemiec za II wojnę światową - pomysł genialny czy nierealny? (opinia)

Ogłoszone w ubiegłym roku prace w związku z pozyskaniem okrętu podwodnego w ramach programu „Orka” wywołują zarówno kontrowersje, jak i obawy. Aktualnie trwają wstępne konsultacje rynkowe, a są też nadzieje, że jeszcze w tym roku zostanie otwarty przetarg. W związku z potrzebą utrzymania zdolności podwodnych w prasie i mediach społecznościowych pojawiły się pomysły, by Polska otrzymała okręty w ramach... zadośćuczynienia za II wojnę światową od Niemiec.
15.02.2024

TKMS rozpoczyna budowę okrętów podwodnych typu 212CD dla sił morskich Norwegii i Niemiec

Niemiecki koncern stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems rusza z realizacją zlecenia, które zdaniem części komentatorów może być wzorem dla polskiego programu "Orka". To też jeden z oferentów, który może stanąć do przetargu na dostarczenie okrętów dla polskiej Marynarki Wojennej.
12.09.2023

Okręt podwodny typu 212CD wychodzi z cienia [WIDEO]

Niemiecki holding stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems opublikował więcej szczegółów swojej oferty na nowy okręt podwodny dla holenderskiej Koninklijke Marine. Dodatkowo interesującym jest fakt, że bazuje ona na projekcie 212CD, czyli Common Design, opracowywanym na potrzeby programu niemiecko-norweskiego.
08.12.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.