• <

Wynik wyszukiwania - " Thyssenkrupp Marine Systems" - Wiadomości

Kolejny etap programu "Orka" jednak dopiero od czerwca? Były rzecznik Agencji Uzbrojenia zdradza szczegóły

Od roku trwają wstępne konsultacje rynkowe w związku z "Orką", programem zakupu okrętów podwodnych dla polskiej Marynarki Wojennej. Z racji na znaczenie tego przedsięwzięcia dla sił morskich oraz stanu potencjału podwodnego formacji, jest to obecnie jeden z najbardziej komentowanych i kontrowersyjnych programów rozwojowych morskiego rodzaju sił zbrojnych.
30.04.2024

W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru

W należącym do Thyssenkrupp Marine Systems zakładzie stoczniowym w Kilonii odbyła się ceremonia wodowania i nadania nazwy dla okrętu podwodnego typu 218SG dla Marynarki Wojennej Singapuru. Jednostka ma wzmocnić potencjał sił morskich tego małego państwa w zakresie ochrony domeny morskiej oraz niezakłóconej żeglugi. Nadano jej nazwę Inimitable.
22.04.2024

Czy amerykański koncern Carlyle przejmie morski segment niemieckiego Thyssenkrupp?

Firmy rozpoczęły ocenę współpracy w zakresie planowanego rozdzielenia działalności morskiej, a w grę wchodzi przekazanie stoczni Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) amerykańskiej firmie inwestycyjnej, zostawiając przy tym udziały należące do władz Niemiec. Obie spółki zgodziły się przeprowadzić dogłębną analizę i wycenę (due diligence).
21.03.2024

Tąpnięcie w Holandii. Francuski Naval wygrywa przetarg na niderlandzką "Orkę"

Ministerstwo Obrony Holandii ogłosiło, kto dostarczy nowe okręty podwodne dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine). Wykonawcą będzie francuska firma Naval, która dostarczy cztery okręty serii Barracuda. Informacja wywołała niemałe zdziwienie w kraju i są podejrzenia, że może skończyć się skandalem, gdyż spodziewano się, że zwycięży rodzimy Damen działający w konsorcjum wraz z szwedzkim Saab.
15.03.2024

Wyścig po niderlandzką "Orkę" niemal na finiszu. Pojawiają się zaskakujące informacje o wyborze oferenta

W ciągu najbliższych dwóch tygodni holenderskie Ministerstwo Obrony ma ogłosić, kto stanie się wykonawcą budowy nowych okrętów podwodnych dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine) w miejsce stopniowo wycofywanych jednostek typu Walrus. Mimo że czasu zostało niewiele, rywalizacja zdaje się nabierać tempa, czemu towarzyszą nowe wieści.
29.02.2024

TKMS dostarcza trzecią fregatę dla egipskich sił morskich w rekordowo krótkim czasie

Tylko dwa lata, licząc od położenia stępki do momentu przekazania, zajęło niemieckiej stoczni w Bremerhaven zbudowanie i przygotowanie fregaty Al-Qadeer dla Marynarki Wojennej Egiptu (El-Quwwāt el-Bahareya el-Miṣriyya). To także trzecia z serii czterech jednostek opartych na platformie MEKO A-200 EN. Wydarzenie ma dowodzić zdolności niemieckiej branży stoczniowej i przemysłu zbrojeniowego w szybkim dostarczaniu sprawdzonych, dużych jednostek morskich.
19.12.2023

Są chętni na dostarczenie nowych okrętów podwodnych dla sił morskich Holandii. To także mocni oferenci dla polskiej "Orki"

Rozpoczynając wycofywanie okrętów podwodnych typu Walrus Królewska Marynarka Wojenna Holandii sposobi się na technologiczną rewolucję. Choć jeszcze nie wskazano, kto zbuduje nowe jednostki, kilka firm przedstawiło swoje propozycje, które są interesujące także z polskiego punktu widzenia.
19.12.2023

Kluczowy test zanurzeniowy okrętu podwodnego budowanego przez koncern Navantia, oferenta w ramach programu "Orka"

Przyszły nabytek Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española), S-81 Isaac Peral, przechodzi końcowe testy przed przekazaniem zamawiającemu. W związku z tym czekał go jeden z najważniejszych, czyli zanurzenie się na testową głębokość 460 metrów. To okazja do sprawdzenia, jak okręt podwodny radzi sobie w ramach wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem.
23.10.2023

Holandia rozpoczyna wycofywanie okrętów podwodnych typu Walrus

Po trzech dekadach rozpoczynają się duże zmiany w siłach podwodnych Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninkijke Marine). W Nieuwsbericht odbyła się, 12 października br., ceremonia opuszczenia bandery na pierwszym w swojej serii HNLMS Walrus (S802), służącym od 1992 roku. Wiąże się to również z modernizacją sił morskich państwa, które w przyszłości mają przyjąć na swój stan nowe okręty podwodne.
13.10.2023

TKMS rozpoczyna budowę okrętów podwodnych typu 212CD dla sił morskich Norwegii i Niemiec

Niemiecki koncern stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems rusza z realizacją zlecenia, które zdaniem części komentatorów może być wzorem dla polskiego programu "Orka". To też jeden z oferentów, który może stanąć do przetargu na dostarczenie okrętów dla polskiej Marynarki Wojennej.
12.09.2023

Wyścig po niderlandzką "Orkę" rozgrzewką przed przetargiem w Polsce?

Ministerstwo Obrony Holandii potwierdziło, że kupi cztery okręty podwodne na potrzeby sił morskich (Koninklijke Marine). O realizację tego intratnego zamówienia rywalizują firmy z Francji, Niemiec i Szwecji, które mogą być także oferentami dla polskiej Marynarki Wojennej w związku z programem "Orka".
31.07.2023

Egipskie siły morskie wzmacniają się o kolejną fregatę

W stoczni SBN w Bremerhaven odbyła się 26 maja br. ceremonia przekazania okrętu z udziałem przedstawicieli egipskich władz i sił zbrojnych, a także niemieckiej branży stoczniowej. To już druga fregata z zaplanowanych czterech z serii platform bojowych MEKO A-200 EN dla Marynarki Wojennej Egiptu (El-Quwwāt el-Bahareya el-Miṣriyya).
05.06.2023

Wyjątkowy transport niemieckiego okrętu podwodnego do muzeum zakończony

Przez trzy tygodnie trwał transport okrętu podwodnego proj. 206 U-17. Jednostka została przetransportowana do Muzeum Techniki w Spirze (Technik-Museum Speyer). Było to wielkie wyzwanie logistyczne, realizowane drogą rzeczną i lądową, budzące w Niemczech ogromne zaciekawienie oraz emocje. To także cenna lekcja w ramach podobnego przedsięwzięcia, które realizuje Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni.
25.05.2023

W Niemczech powstaje największy na świecie dron podwodny

Gdy światowe okręty podwodne stają się coraz większe i doganiają te budowane przez Rosję, również jest rozwijana idea dużych bezzałogowych jednostek działających pod wodą. W momencie powstania niemiecki MUM (Modifiable Underwater Mothership) będzie największym autonomicznym pojazdem podwodnym na świecie.
08.02.2023

Rozwój sił podwodnych kluczowy dla bezpieczeństwa morskiej granicy

Dla wielu marynarek wojennych jednym z najistotniejszych rodzajów broni w ich arsenale są okręty podwodne. Ich skryte działanie, możliwości operacyjne oraz zagrożenie, jakie stanowią dla wrogich sił morskich oraz szlaków handlowych sprawia, że ich posiadanie jest kluczowe dla bezpieczeństwa morskiej granicy państwowej oraz interesów na morzu.
18.11.2022

Disney kupił Global Dream od upadłej stoczni MV Werften

Disney Cruise Line potwierdza, że sfinalizowano zakup nieukończonego statku wycieczkowego Global Dream, który był budowany przez MV Werften dla firmy Genting Hong Kong's Dream Cruises, kiedy stocznia, a później jej spółka macierzysta, zbankrutowała w styczniu 2022 r. Gigant rozrywkowy pozyskał statek wycieczkowy po korzystnej cenie i zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wydatków kapitałowych korporacji dla inwestorów.
17.11.2022

Chińskie stocznie na najwyższym podium. Koreańscy stoczniowcy na drugim stopniu

Spełnia się czarny sen Niemieckiego Stowarzyszenia Stoczniowców. Stocznie Chin i Republiki Korei zdominowały rynek budowy statków i walczą jedynie o miejsce na podium. Stoczniowcy z Republiki Korei w sierpniu spadli z pierwszej pozycji, którą odzyskali po grudniu 2021 r. Nowe zamówienia sprawiły, że chińskim rywalom przypadło pierwsze miejsce pod względem portfela zamówień na nowe statki, według najnowszych danych Clarkson Research i sierpniowego raportu Vessel Value.
14.09.2022

Babcock: Miecznik ważnym punktem współpracy przemysłowej

Program fregaty Miecznik to ważny punkt współpracy przemysłowej, a doświadczenia zdobyte przy jednym projekcie można wykorzystać przy budowie innych okrętów – zapewniają przedstawiciele brytyjskiej grupy Babcock.
28.06.2022

Brytyjczycy partnerami w programie fregaty Miecznik. Pierwszy okręt w 2028?

Brytyjczycy będą partnerami Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ) przy budowie trzech fregat Miecznik - poinformowało w piątek MON.
07.03.2022

Hiszpańska propozycja Miecznika: okręt i systemy

Okręt wraz z systemem zarządzania walką Aegis, zdolnym niszczyć pociski balistyczne, to propozycja Hiszpanii w programie Miecznik – dostawy trzech fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.
23.01.2022

Izrael kupi okręty podwodne od Niemiec

Rząd Izraela podpisał z niemieckim holdingiem stoczniowym ThyssenKrupp Marine Systems GmbH opiewającą na 3,4 mld dolarów umowę, zgodnie z którą izraelskiej marynarce wojennej dostarczone zostaną trzy wysoko zaawansowane okręty podwodne - poinformowało w czwartek ministerstwo obrony Izraela.
20.01.2022

Thales: jesteśmy gotowi na rozwój współpracy z polskim przemysłem

Rozwój współpracy z polskim przemysłem deklaruje Thales – jedna z firm zakwalifikowanych do dalszych rozmów w programie fregaty Miecznik, proponująca system kierowania walką dla nowych okrętów.
26.12.2021

Program Miecznik. Hiszpanie proponują fregatę z systemem obrony powietrznej Aegis

Fregata oparta na typie F-100 uzbrojona w amerykański system obrony powietrznej Aegis to propozycja hiszpańskiej stoczni Navantia zaprezentowana w programie Miecznik.
15.12.2021

Trzy projekty fregat Miecznik już w MON

Konsorcjum PGZ-Miecznik poinformowało, że do Inspektoratu Uzbrojenia trafiło Przemysłowe Studium Wykonalności zawierające m.in. trzy projekty koncepcyjne platform okrętowych wraz z propozycjami dotyczącymi zintegrowanych systemów walki.
13.12.2021

Rafael: możemy uzbroić Miecznika niezależnie od systemu zarządzania walką

Izraelska firma Rafael proponuje uzbrojenie fregaty Miecznik w system obrony powietrznej C-Dome; zapewnia, że można go zintegrować z każdym systemem zarządzania walką, jaki Polska wybierze, a zakup oznaczałby też współpracę przemysłową.
11.12.2021

PGZ: wybrano potencjalnych dostawców systemu walki dla fregat Miecznik

Konsorcjum PGZ-Miecznik wstępnie wybrało czterech potencjalnych dostawców zintegrowanego systemu zarządzania walką dla fregat Miecznik – poinformowała w czwartek Polska Grupa Zbrojeniowa.
23.09.2021

Program Miecznik. PGZ rozmawia ze strategicznymi partnerami

Rozmawiamy i podpisujemy umowy z wieloma strategicznymi partnerami budowy trzech fregat dla Marynarki Wojennej w ramach programu Miecznik – poinformował Cezary Cierzan, dyr. programu Miecznik w Polskiej Grupie Zbrojeniowej (PGZ).
08.09.2021

PGZ: o wyborze partnera w programie Miecznik zdecydują cena i transfer technologii

– Cena oraz transfer wiedzy i technologii będą głównymi kryteriami przy rekomendacji dotyczącej wyboru zagranicznego partnera w programie budowy fregat typu Miecznik – powiedział dyrektor tego programu w PGZ Cezary Cierzan.
08.09.2021

Fregata dla Polski nie będzie taka sama jak jednostki zbudowane dla innych odbiorców

Wykonawca w programie fregaty Miecznik zostanie wybrany spośród oferentów z Hiszpanii, Niemiec i Wielkiej Brytanii; nie oznacza to, że platformą dla Polski będzie jedna ze znanych konstrukcji z tych państw – zapowiada Inspektorat Uzbrojenia.
14.08.2021

Niemcy dostarczą Norwegii cztery okręty podwodne

Norwegia wynegocjowała zakup czterech okrętów podwodnych od niemieckiego koncernu ThyssenKrupp Marine Systems - poinformował we wtorek norweski minister obrony Frank Bakke-Jensen.
23.03.2021

Fincantieri wybuduje dwa okręty podwodne dla włoskiej marynarki wojennej

Włoskie Fincantieri podpisze warty 1,64 mld dolarów kontrakt na budowę dwóch okrętów podwodnych nowej generacji dla włoskiej marynarki wojennej.
01.03.2021

Okręt podwodny typu 212CD wychodzi z cienia [WIDEO]

Niemiecki holding stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems opublikował więcej szczegółów swojej oferty na nowy okręt podwodny dla holenderskiej Koninklijke Marine. Dodatkowo interesującym jest fakt, że bazuje ona na projekcie 212CD, czyli Common Design, opracowywanym na potrzeby programu niemiecko-norweskiego.
08.12.2020

Niemieckie konsorcjum zamierza opracować pomocniczy system ogniw paliwowych

Niemieckie konsorcjum zamierza zaprojektować nowoczesny system ogniw paliwowych, by zapewnić alternatywę dla generacji mocy na statkach. Ma to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w żegludze.
12.08.2019

Rząd Indii chce zamówić sześć nowych okrętów podwodnych

Rząd Indii złożył pięciu zagranicznym firmom zapytanie ofertowe dotyczące zbudowania w indyjskich stoczniach sześciu okrętów podwodnych o napędzie konwencjonalnym.
11.07.2019

Otwarto 15. Bałtyckie Targi Militarne – Balt Military Expo. Zapraszamy na nasze stoisko! (foto, wideo)

W Gdańsku w poniedziałek otwarto 15. Bałtyckie Targi Militarne poświęcone tematyce bezpieczeństwa morskiego, systemom obronnym oraz ratownictwu na morzu i lądzie. Impreza, w której bierze udział ponad 140 wystawców z 15 krajów, potrwa trzy dni.
26.06.2018

Izrael: Netanjahu przesłuchany w sprawie zakupu niemieckich okrętów podwodnych

Izraelska policja przesłuchała we wtorek premiera Benjamina Netanjahu w ramach śledztwa w sprawie zakupu przez Izrael trzech niemieckich okrętów podwodnych. Rzecznik policji zaznaczył, że Netanjahu nie jest w tej sprawie podejrzanym.
13.06.2018

Rozpoczęło się III Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa

Porty, bezpieczeństwo morskie, współpraca ośrodków akademickich i przemysłowych oraz wykorzystanie potencjału innowacyjności w programach modernizacji Marynarki Wojennej RP. To tylko niektóre tematy poruszane podczas Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, które w czwartek rozpoczęło się w Warszawie. Wydarzenie organizowane przez Akademię Marynarki Wojennej w Gdyni oraz Zarząd Targów Warszawskich, odbywa się po raz trzeci.
25.01.2018

Już w tym tygodniu III Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, a tam m.in. o roli portów

Kolejna edycja Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, organizowanego przez Akademię Marynarki Wojennej w Gdyni oraz Zarząd Targów Warszawskich S.A., odbędzie się już 25 stycznia w Warszawie. Poza zagadnieniami z zakresu współpracy przemysłowej, w tym wykorzystaniu potencjału innowacyjności w programach modernizacji Marynarki Wojennej RP, Forum w dużej mierze będzie poświęcone bezpieczeństwu morskiemu na Bałtyku, w szczególności w kontekście działań podejmowanych we współpracy z innymi krajami regionu oraz bezpieczeństwa polskich
23.01.2018

Innowacyjność w modernizacji Marynarki Wojennej już 25 stycznia 2018 r. w Warszawie

Kolejna edycja Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, organizowanego przez Akademię Marynarki Wojennej w Gdyni oraz Zarząd Targów Warszawskich S.A., oddędzie się już 25 stycznia w Warszawie. Poza zagadnieniami z zakresu bezpieczeństwa morskiego na Bałtyku, w szczególności bezpieczeństwa polskich portów i instalacji offshore, forum w dużej mierze będzie poświęcone współpracy przemysłowej, w tym wykorzystaniu potencjału innowacyjności w programach modernizacji Marynarki Wojennej RP.
16.01.2018

MON: W styczniu wybór wykonawcy okrętu podwodnego

Decyzja o wyborze strategicznego partnera w programie okrętów podwodnych Orka zostanie podjęta w styczniu – zapowiedziała w piątek rzeczniczka MON płk Anna Pęzioł-Wójtowicz. Resort nadal rozpatruje trzy propozycje – niemiecką, francuska i szwedzką.
29.12.2017

ORP Kondor po raz ostatni opuścił banderę. W przyszłym roku służbę w MW zakończy kolejny okręt podwodny (foto, wideo)

Przebył 42 000 mil morskich, wychodził w morze prawie 200 razy i spędził na nim ponad 600 dni. W większości pod wodą. Tak po 13 latach służby w Marynarce Wojennej prezentuje się bilans okrętu podwodnego ORP Kondor. W środę w Porcie Wojennym w Gdyni na jednostce po raz ostatni opuszczono banderę. Teraz zostanie przekazana Agencji Mienia Wojskowego.
20.12.2017

Niemcy: Zgoda rządu na sprzedaż Izraelowi trzech okrętów podwodnych

Rząd Niemiec po długim namyśle wyraził zgodę na sprzedaż Izraelowi trzech okrętów podwodnych. Rzecznik rządu Steffen Seibert poinformował w Berlinie, że umowa przewidująca finansowy udział niemieckiego budżetu zostanie podpisana w poniedziałek.
23.10.2017

Dzień Przemysłu thyssenkrupp Marine Systems

W dniu 29 czerwca 2017 roku w Warszawie w Hotelu Novotel Airport odbędzie się Dzień Przemysłu thyssenkrupp Marine Systems, uznanego na świecie producenta okrętów podwodnych i nawodnych. Przedsięwzięcie to adresowane jest do polskich zakładów przemysłowych zainteresowanych współpracą przy realizacji projektów związanych z budową okrętów podwodnych ORKA oraz okrętów nawodnych MIECZNIK/CZAPLA.
22.06.2017

Stocznia Wojenna chce zawiązać spółkę joint venture w celu budowy okrętów podwodnych

Należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Stocznia Wojenna dąży do zawiązania spółki joint venture z zagranicznym partnerem, by wybudować dla Polski okręty wojenne – powiedział w czwartek prezes spółki PGZ Stocznia Wojenna Konrad Konefał.
08.06.2017

MON: Tygodnie do wyboru oferty na okręty podwodne

Polskę dzielą tygodnie od podjęcia decyzji co do wyboru oferty w ramach programu Orka, który przewiduje pozyskanie okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej – poinformowało w czwartek MON, relacjonując wizytę w Niemczech wiceministra Bartosza Kownackiego.
18.05.2017

Niemiecki resort obrony: stocznie żądają za korwety zbyt dużo

Minister obrony Niemiec Ursula von der Leyen oświadczyła w piątek, że jej resort w żadnym razie nie zaakceptuje żądanej przez niemieckie stocznie ceny 2,9 mld euro za dostawę pięciu nowych korwet dla marynarki wojennej.
22.04.2017

Jach: w 2017 r. podejmiemy decyzję o zakupie używanych australijskich fregat dla MW

Decyzja dotycząca zakupu dwóch używanych australijskich fregat dla Marynarki Wojennej na pewno zostanie podjęta jeszcze w tym roku, raczej szybciej niż później - powiedział PAP w Szczecinie przewodniczący sejmowej komisji obrony narodowej poseł PiS Michał Jach.
27.03.2017

DCNS komentuje decyzję Norwegów

Władze Norwegi wybrały Niemcy jako dostawcę nowych okrętów podwodnych, które najprawdopodobniej dostarczy niemiecka grupa ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), a nie francuska firma zbrojeniowa DCNS. Francuzi wystosowali oświdczenie, w którym komentują decyzję norweską.
04.02.2017

Norwegia chce kupić niemieckie okręty podwodne

Władze Norwegii ogłosiły w piątek, że wybrały Niemcy jako strategicznego partnera w sprawie kupna nowych okrętów podwodnych, które najprawdopodobniej dostarczy niemiecka grupa ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), a nie francuska firma zbrojeniowa DCNS.
04.02.2017

Polska marynarka wojenna pamięta czasy PRL-u. Średni wiek okrętu to 33 lata

Polska marynarka często przez złośliwych jest określana "pływającym skansenem" i jest w tych słowach dużo prawdy. To fatalna sytuacji w momencie, gdy mówimy o resorcie odpowiedzialym za obrone kraju.
27.01.2017

Zapowiedź zmian podczas Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa w Warszawie (foto, wideo)

Okręty dla Marynarki Wojennej, wzmocnienie jej dowództwa i Strategia Bezpieczeństwa Morskiego Polski. To tylko niektóre tematy poruszane podczas II Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, które odbyło się 19 stycznia w Warszawie. Rząd ma na modernizację sił morskich konkretne plany - niestety na dzień dzisiejszy brakuje jeszcze konkretów.
19.01.2017

Wystartowała druga edycja Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa

W hotelu Novotel Airport w Warszawie rozpoczęła się druga edycja Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2017.
19.01.2017

Już za tydzień w Warszawie druga edycja Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa

Druga edycja Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2017 odbędzie się w czwartek 19 stycznia 2017 r. w Warszawie w hotelu Novotel Airport.
11.01.2017

Do końca 2017 r. możliwy wybór dostawców okrętów dla MW

Chcielibyśmy do końca 2017 r. wybrać dostawcę trzech okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej, a także dostawcę sześciu korwet – powiedział PAP w Szczecinie przewodniczący sejmowej komisji obrony narodowej poseł PiS Michał Jach.
20.12.2016

Francuzi wygrali megakontrakt na budowę 12 okrętów podwodnych

Francuski koncern DCNS wygrał megakontrakt opiewający na 56 mld dolarów australijskich (43 mld USD) na budowę dla Australii 12 okrętów podwodnych nowej generacji - podały we wtorek australijskie władze. Jest to największy w historii kontrakt obronny Australii.
26.04.2016

Co SAAB i DCNS oferują polskiej marynarce wojennej? Sprawdzamy

O kontrakt na sprzedaż Polsce trzech okrętów podwodnych ubiega się m.in. szwedzki Saab Kockums, który już otrzymał pierwsze zamówienie na okręt A26, i francuska DCNS, która chce u nas otworzyć centrum szkoleniowe. Jakie obiecują nam korzyści?
27.07.2015

Nowe okręty podwodne przypłyną z Francji?

Francuzi, Niemcy i Szwedzi chcą sprzedać Polsce okręty wojenne. Ministerstwo Obrony Narodowej przeznaczy na ten cel 7,5 mld zł. Na razie nie wyłoniono zwycięzcy przetargu. Najlepszą ofertą, która spełnia polskie wymagania, wydaje się propozycja francuska.
13.05.2015

ThyssenKrupp sprzedaje kolejną stocznię

Niemiecki koncern ThyssenKrupp sprzedaje kolejną stocznię, która wchodzi w skład grupy stoczniowej TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Koncern ThyssenKrupp podpisał umowę sprzedaży stoczni Emder Werf und Dockbetriebe GmbH w Emden prywatnej spółce Seafort Advisors GmbH z Hamburga.
29.12.2014

Okręty logistyczne dla marynarki wojennej

Największe stocznie z całego świata chcą zbudować dla polskiej marynarki wojennej nowy okręt wsparcia logistycznego oraz zbiornikowiec paliwowy. Rozmowy o technicznych parametrach okrętów MON prowadzi z kilkunastoma firmami, są wśród nich także polskie spółki. Szacunkowy koszt zakupu obu jednostek to ponad miliard złotych.
18.10.2014

Saab kończy proces zakupu szwedzkiej stoczni

Saab, spółka prowadząca działalność w zakresie bezpieczeństwa i obronności zakończyła proces zakupu szwedzkiej stoczni ThyssenKrupp Marine Systems AB (TKMS AB poprzednio Kockums). Zakup wzmacnia pozycję spółki Saab jako dostawcy morskich systemów wojskowych.
04.08.2014

Zamieszanie wokół wartego 1,5 mld euro przetargu na okręty podwodne

To niezrozumiała i dziwna sytuacja – tak zmianę warunków przetargu na okręty podwodne komentuje Dariusz Seliga, poseł PiS oraz wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Obrony Narodowej. Jego zdaniem zamieszanie wokół wartego 1,5 miliarda euro postępowania dotyczącego zakupu okrętów podwodnych dla polskiej armii wynika z braku cywilnej kontroli nad armią.
12.11.2013

MON zmieni warunki przetargu na okręty podwodne, bo nie spełnia ich niemiecki koncern

Narastają kontrowersje wokół wartego ponad 1,5 miliarda euro postępowania dotyczącego zakupu okrętów podwodnych dla polskiej armii. Chociaż niemiecki okręt typu 212A nie spełnia obowiązkowych wymagań taktyczno-technicznych dotyczących m.in. uzbrojenia rakietowego, systemu ratownictwa i napędu, to Ministerstwo Obrony Narodowej nie odrzuciło oferty niemieckiego koncernu ThyssenKrupp Marine Systems. Zamiast tego zdecydowało się na zmianę wymagań przetargu.
07.11.2013

Tratwa lepsza od Papanikolisa

Do 2018 r. Polska zamierza wydać miliardy złotych na modernizację uzbrojenia naszej armii. Istotnym elementem tych planów jest zakup nowych okrętów podwodnych na potrzeby Marynarki Wojennej, gdyż stare wkrótce przestaną nadawać się do użytku. Niepokój budzą jednak informacje, że w tej sprawie prowadzone są rozmowy z przedstawicielami greckiej stoczni ze Skaramangi, producenta okrętu podwodnego U-214.
28.03.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.