„Nie wierzę, że Zachód odważy się na siłowe odblokowanie ukraińskich portów na Morzu Czarnym” – powiedział w środę w Davos ukraiński minister spraw zagranicznych Dmytro Kułeba.
„Jeżeli NATO nie zamknęło nieba nad Ukrainą w najtragiczniejszych momentach wojny, to dlaczego miałoby otworzyć teraz Morze Czarne, aby produkty rolne mogły być swobodnie eksportowane z Ukrainy?” – powiedział dyplomata, odnosząc się do pomysłu organizacji konwojów wojskowych eskortujących z blokowanych przez Rosję portów ukraińską żywność.
Dodał, że nawet jeśli uda się podpisać jakikolwiek dokument regulujący tę kwestię, problemem będzie brak możliwości zaufania Kremlowi. „Nawet jeśli podpiszą gwarancję swobodnego transportu, nie oznacza to, że zostanie ona udzielona. W każdej chwili mogą złamać umowę” – powiedział.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych