• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Szczecin. Oddano do użytku zmodernizowaną Bazę Oznakowania Nawigacyjnego

gm

14.10.2022 17:34 Źródło: PAP
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Szczecin. Oddano do użytku zmodernizowaną Bazę Oznakowania Nawigacyjnego

Partnerzy portalu

Szczecin. Oddano do użytku zmodernizowaną Bazę Oznakowania Nawigacyjnego - GospodarkaMorska.pl
Fot. zbiory UM Szczecin

Hale pław, trafostacje, budynki warsztatowe i biurowe znalazły się w zmodernizowanej Bazie Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. W piątek bazę oddano oficjalnie do użytku; jej remont był częścią projektu pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m.

Na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego mają siedzibę służby, które dbają o bezpieczeństwo żeglugi, oznakowanie nawigacyjne i radionawigację na obszarach morskich.

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk powiedział podczas piątkowej uroczystości, że inwestycja polegająca na pogłębieniu toru wodnego jest dla Szczecina "kluczowa"; jak mówił, "całkowicie będzie odmieniać możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu". Dodał też, że modernizacja bazy, która zmieniła się "fantastycznie", kończy tę inwestycję.

Baza Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie (UMS) zajmuje blisko 6,8 ha. Na jej terenie znajdują się m.in. hale pław, budynki magazynowe, trafostacje, budynki warsztatowe i biurowe.

"Oprócz służb związanych z oznakowaniem nawigacyjnym mamy tu również inne wydziały, które do tej pory były rozrzucone po całej bazie w różnych prowizorycznych budynkach" - wymienił zastępca dyrektora UMS ds. oznakowania nawigacyjnego Zenon Kozłowski.

W wyremontowanych obiektach bazy przechowywane są elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości jednostek pływających, jak również sieci i urządzeń elektroenergetycznych. W bazie prowadzone są też remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych.

Wykonawcą modernizacji bazy była firma Calbud, remont kosztował ok. 54 mln zł. Cały projekt pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m kosztował ponad 1,9 mld zł, z czego ponad 1,2 mld zł to dofinansowanie unijne.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.