W jubileuszowej edycji festiwalu FilmAT, w kategorii Film promujący miasto, spot reklamowy „Sopot naturalnie kulturalny” zdobył nagrodę specjalną.
Jak poinformowała PAP Anetta Konopacka z sopockiego urzędu miasta, "Sopot naturalnie kulturalny" to hasło kampanii, którą w czerwcu tego roku miasto przygotowało z Sopocką Organizacją Turystyczną z myślą o wsparciu lokalnej branży turystycznej i gastronomicznej.
"Pod tą marką prowadzone są różne działania, które pokażą możliwości spędzania czasu wolnego, jakie oferuje Sopot, również ten uzdrowiskowy. To także opowieść o ciekawych propozycjach kulturalnych, które odbywać się będą w miejscach nieoczywistych, zielonych i przestrzennych" - dodaje sopocka urzędniczka.
Na potrzeby kampanii powstał spot reklamowy, który jest zapisem rodzinnych wakacji w Sopocie. Kamera podąża za bohaterami, którzy spędzają czas na rowerach, grając w piłkę na plaży, ćwicząc jogę nad morzem, czy relaksując się w strefie LASY Opery Leśnej podczas klimatycznego koncertu.
Nagrodzony spot wyreżyserował Michał Popczyk, muzykę napisał Mariusz Noskowiak, a za stylizację odpowiadała Katarzyna Piątek. W rolę dziecka wcieliła się Sara Zielińska, mamę zagrała Anna Czajka, a tatę Jakub Ehrlich.
"To chyba pierwszy spot, w którym na pierwszym planie nie ma monciaka, nie ma mola, ale są przepiękne tereny zielone Sopotu. Pokazuje inne, może trochę miej znane, ale równie piękne oblicze miasta, tak i ja zachęcam mieszkańców oraz gości do odkrywania walorów kurortu. Mamy przepiękne lasy, mamy przepiękne parki i mamy niesamowitych artystów oraz wspaniałe wydarzenia kulturalne – powiedziała wiceprezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim.
"Cieszę się, że pomimo pandemii i 15-ty, jubileuszowy festiwal FilmAT się odbył. Ograniczenia związane z epidemią spowodowały konieczność wielu działań online, bez tradycyjnych spotkań. Pomimo tego okazało się, że poziom festiwalu wcale się nie obniżył – powiedział prezydent jury festiwalu Zbigniew Żmudzki.
Festiwal FilmAT to prezentacja najnowszych trendów w dziedzinie filmów dokumentalnych, reportaży telewizyjnych, komunikacji turystycznej, filmów korporacyjnych i instytucjonalnych.
Produkcje audiowizualne oceniane są w zależności od ich poziomu artystycznego i możliwości wpływania na grupę docelową. Festiwal jest członkiem International Committee of Tourism Film Festivals CIFFT, który od 32 lat wybiera najpiękniejszy turystyczny film świata.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym