GAZ-SYSTEM, ONTRAS Gastransport GmbH oraz GASCADE Gastransport GmbH uruchamiają wspólne konsultacje dotyczące projektów przepustowości przyrostowej dla połączeń międzysystemowych Polska-Niemcy
Polska (Krajowy System Przesyłowy) – Niemcy (Trading Hub Europe)
Na podstawie wyników sprawozdania z oceny zapotrzebowania rynku na przepustowość przyrostową przeprowadzonej w okresie od 1 lipca do 26 sierpnia 2019 roku, w ramach której zgłoszono zapotrzebowanie na przepustowość przyrostową w punkcie wyjścia GCP GAZ-SYSTEM/ONTRAS w kierunku z Polski do Niemiec, przekraczającą obecnie dostępną zdolność techniczną GAZ-SYSTEM oraz ONTRAS zgodnie z art. 27 Rozporządzenia Komisji (UE) 2017/459 z dnia 16 marca 2017 r. ustanawiającego kodeks sieci dotyczący mechanizmów alokacji zdolności w systemach przesyłowych gazu i uchylającym rozporządzenie (UE) nr 984/2013 (NC CAM) rozpoczęli fazę projektowania.
W wyniku przeprowadzonych analiz technicznych i ekonomicznych operatorzy opracowali wstępną propozycję projektu przepustowości przyrostowej dla połączenia międzysystemowego na granicy Polska – Niemcy (Trading Hub Europe).
Wspólny dokument konsultacyjny zawierający opis projektu przepustowości przyrostowej w punkcie GCP GAZ-SYSTSEM/ONTRAS, oszacowanie kosztów, wstępny harmonogram, planowany do zaoferowania poziom oferty przepustowości powiązanej uzupełniony ogólnymi zasadami i warunkami udziału oraz uzyskania dostępu do przepustowości przyrostowej w ramach aukcji produktu rocznego w lipcu 2021 r. jest dostępny do pobrania w zakładce konsultacje.
Polska (SGT) – Niemcy (Trading Hub Europe)
W ramach analogicznego procesu badania zapotrzebowania na przepustowość przyrostową pomiędzy polskim odcinkiem Systemu Gazociągów Tranzytowych Jamał-Europa (SGT) i Niemcy (Trading Hub Europe), po stronie niemieckiej GASCADE otrzymał zgłoszenie dotyczące zwiększenia po stronie niemieckiej dostępnej w punkcie wejścia Mallnow przepustowości ciągłej (FZK).
W związku z powyższym, GASCADE przeprowadził niezbędne analizy techniczne w celu opracowania projektu przepustowości przyrostowej dla połączenia międzysystemowego Mallnow wraz z uwzględnieniem zmian w niemieckim systemie przesyłowym wynikających z planowanego połączenia obszarów rynkowych NCG i Gaspool w jeden obszar rynkowy Trading Hub Europe (THE). Wynik tych analiz został zawarty w przekazanym do konsultacji projekcie.
Ze względu na fakt, że do GAZ-SYSTEM ISO nie wpłynęło żadne niewiążące zgłoszenie zapotrzebowania na przepustowość przyrostową, a przepustowość techniczna w punkcie Mallnow po stronie polskiej jest wystarczająca w celu zapewnienia przesyłu w kierunku Niemiec, po polskiej stronie nie było potrzeby przeprowadzania analiz technicznych i GAZ-SYSTEM ISO nie przeprowadził dodatkowych analiz techniczno-finansowych z wiązanych z potencjalną rozbudową systemu.
Wspólny dokument konsultacyjny dotyczący projektu przepustowości przyrostowej w punkcie Mallnow uzupełniony ogólnymi zasadami i warunkami udziału oraz uzyskania dostępu do przepustowości przyrostowej w ramach aukcji produktu rocznego w lipcu 2021 r. jest dostępny do pobrania w zakładce konsultacje.
Zainteresowani użytkownicy sieci są proszeni o przesłanie ewentualnych uwag do propozycji obu projektów przepustowości przyrostowej na adres: incremental@gaz-system.pl do dnia 10 września 2020 r.
Po zakończeniu konsultacji, zgodnie z NC CAM, operatorzy planują złożyć do krajowych organów regulacji wnioski o wydanie skoordynowanych decyzji o zatwierdzeniu obu projektów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów