Po rocznej przerwie do Szczecina wraca jedno z najważniejszych wydarzeń branży morskiej w Polsce i Europie. 15 i 16 maja w Szczecinie spotkają się przedstawiciele międzynarodowego środowiska gospodarki morskiej.
Dwudniowy Międzynarodowy Kongres Morski to obszerne sesje plenarne dla szerokiej publiczności, a drugiego dnia specjalistyczne dyskusje w blokach tematycznych. Wzbogaci się on także specjalne wydarzenie, które odbędzie się w ramach polskiej prezydencji w Unii Europejskiej - Nieformalne spotkanie ministrów UE ds. morskich.
W programie tegorocznego Kongresu będą poruszane najbardziej aktualne i ważkie tematy dla tej gałęzi gospodarki: m.in. kwestie rozwoju projektów infrastrukturalnych związanych z dostępem do portów morskich, od strony morza i lądu. Będą dyskusje o przemyśle stoczniowym, offshore, śródlądowych drogach wodnych, połączeniach drogowych i kolejowych stanowiących integralną część europejskich korytarzy transportowych. Zarówno podczas sesji plenarnych, jak i dyskusji w blokach tematycznych będzie rzeczowo i merytorycznie. Nie zabraknie trendów, odnawialnych źródeł energii, strategii ESG, sporo miejsca poświęcimy też przepisom i regulacjom, a także cyfryzacji i nowym technologiom.
Nad stroną merytoryczną czuwa Rada Programowa Kongresu pod przewodnictwem Prof. Stanisława Iwana, Dziekana Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Transportu Politechniki Morskiej w Szczecinie. Członkowie Rady Programowej to przedstawiciele szeroko pojętej polskiej gospodarki morskiej - nad kształtem spotkania czuwają zatem przedstawiciele biznesu, administracji i nauki z całej Polski.
Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Kongres Morski w Szczecinie.
Bilety można nabyć na stronie Kongresu Morskiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych