Egzaminy na uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej wstrzymane do 9 kwietnia. Taka jest oficjalna interpretacja przepisów zawartych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 19 marca 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. poz. 512).
Rozporządzenie mówi, że w okresie 20 marca – 9 kwietnia 2021 r. prowadzenie działalności związanej ze sportem, rozrywkowej i rekreacyjnej polegającej na organizacji współzawodnictwa sportowego, zajęć sportowych i wydarzenia sportowego jest możliwe wyłącznie w obszarze sportu zawodowego. Egzaminy na patenty żeglarskie oraz patenty i licencje motorowodne nie są ujęte w ramy sportu zawodowego.
„W przypadku zgłoszonych już do przeprowadzenia w ww. okresie egzaminów, przesłane terminy planowanych egzaminów zostaną z mocy prawa anulowane. Omawiany zakaz dotyczy prowadzenia egzaminów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeśli egzamin przeprowadzony ma być poza terytorium RP i poza wodami terytorialnymi RP, zakaz ten w tym przypadku nie obowiązuje. Należy jednak wtedy pamiętać o obostrzeniach wprowadzanych przez właściwe władze kraju, w którym dany egzamin ma zostać przeprowadzony” – informuje Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
- Uważnie śledzimy rozwój sytuacji pandemicznej i jesteśmy w stałym kontakcie z Ministerstwem. Wierzę, że podobnie jak w roku ubiegłym, uda nam się wspólnie wypracować procedury, które zapewnią bezpieczeństwo uczestnikom egzaminów, szkoleń i regat oraz pozwolą na możliwie sprawną działalność we wszystkich aspektach żeglarskiego życia. Wszyscy na razie musimy uzbroić się w cierpliwość – mówi Tomasz Chamera, prezes Polskiego Związku Żeglarskiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych