Spółki, które chcą się restrukturyzować, jeszcze w tym roku mogą dostać od Agencji Rozwoju Przemysłu 650 mln zł. W przyszłym budżet może być większy - pisze dziś"Puls Biznesu".
Jak podkreśla dziennik, w sierpniu weszła w życie stworzona w ramach Polityki Nowej Szansy ustawa o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania albo restrukturyzacji przedsiębiorstw. "Dzięki temu do firm, szczególnie mikro, małych i średnich, które są zagrożone upadłością, co roku przez dziesięć lat ma trafiać 120 mln zł" - przypomniana "PB".
Według dziennika biznes narzekał, że to zbyt małe pieniądze, żeby kogokolwiek uratować. "Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP), która jest operatorem programu, przekonywała, że może on zostać zasilony wsparciem z funduszu antycovidowego. I tak się stało" - zaznacza gazeta. Dodaje, że dzisiaj do dyspozycji firm jest 650 mln zł, a w przyszłym roku jest szansa na drugie tyle.
"PB" wyjaśnia, że operacyjnie nabór do programu ruszył dopiero 24 września. "Dlatego w tym roku ze 120 mln zł przewidziano na niego tylko 50 mln zł" - czytamy. Gazeta zwraca uwagę, że 600 mln zł to natomiast wsparcie z funduszu antycovidovego.
"Wciąż jesteśmy przed wydaniem pierwszej decyzji co do udzielenia wsparcia, która powinna zapaść na przełomie listopada i grudnia" - mówi, cytowany przez dziennik, wiceprezes ARP Paweł Kolczyński.
Kolczyński zaznacza, że przy ocenie wniosku brane są pod uwagę m.in czynniki takie jak znaczenie przedsiębiorcy dla danego rynku czy skala zatrudnienia - pisze dziennik. "Oczywiście jest to oceniane proporcjonalnie do wielkości danego przedsiębiorstwa" - wskazuje gazecie Kolczyński. Dodaje, że firma ubiegająca się o pomoc musi wykazać, że ma racjonalny pomysł na restrukturyzację i że są duże szanse na jej powodzenie - pisze "PB". (PAP)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych