Dzięki instrumentom antykryzysowym udaje nam się przezwyciężać kryzys; to skutek szybkiego działania rządu i prezydenta Andrzeja Dudy - powiedział premier Mateusz Morawiecki na spotkaniu z samorządowcami w Bełchatowie (woj. łódzkie).
W Bełchatowie na spotkaniu z kilkudziesięcioma samorządowcami z województwa łódzkiego Mateuszem Morawicki podkreślił, że wiele wskazuje na to, iż kryzys ekonomiczny po pandemii koronawirusa nie dotknął Polski tak dotkliwie, jak się spodziewano, a jest to skutek szybkiego wprowadzenia instrumentów ekonomicznych nazwanych tarczami antykryzysowymi.
"Gdyby nie błyskawiczna reakcja rządu, w porozumieniu z prezydentem Andrzejem Dudą, kryzys mógłby być się groźniejszy, także dla samorządów. Tarcze okazały się znakomitym amortyzatorem kryzysu" - zaznaczył premier. Jak zauważył, "tarcza finansowa uratowała 5 milionów miejsc pracy."
Morawiecki podkreślił, że samorządowy Fundusz Dróg Lokalnych, za rządów PiS, jest 7, 8 razy większy niż za PO. "Rządowy fundusz inwestycji lokalnych to teraz ponad 6 mld zł i to jest najlepszy dowód na to, kto lepiej rządzi" - mówił premier.
Zaapelował też do samorządowców w regionu łódzkiego, bez względu - jak powiedział - na przekonania polityczne o pomoc we wprowadzaniu rozwiązań antykryzysowych w gminach i powiatach.
"Nie zahamujmy tego procesu, nie sypmy piachu w tryby, wojna na górze jest niepotrzebna; za rok możemy zadziwić cały świat. Polska może najszybciej wyjść z tego kryzysu" - podkreślił premier.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych